کد خبر ۲۸۴۹۶ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
مدیر عامل شرکت آبفار قم عنوان کرد

میلیاردها ریال تأسیسات آبرسانی روستایی در حال مستهلک شدن است

مدیر عامل شرکت آبفار قم با اشاره به فرسودگی تأسیسات آبرسانی در روستاهای قم گفت: میلیارد‌ها ریال تأسیسات احداث شده در حال مستهلک شدن است.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، علیجان صادق‌پور اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی به عنوان شرکت‌های صد در صد دولتی منابع اعتباری بسیار بالایی را برای ایجاد و راه‌اندازی تأسیسات در راستای تأمین آب سالم و بهداشتی روستائیان هزینه کرده‌اند.
وی با بیان اینکه هزینه‌های ایجاد تأسیسات آبرسانی روز به روز در حال افزایش است گفت: علاوه بر سرمایه‌گذاری قابل توجهی که در این حوزه صورت گرفته است دولت نیز باید توجه ویژه‌ای به نگهداری و بازسازی منظور کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم ادامه داد: به موازات سرمایه‌گذاری‌های جدید شاهد استهلاک و از بین رفتن سرمایه‌های موجود هستیم.

وی تصریح کرد: عمر بسیاری از این تأسیسات کوتاه‌تر از حد انتظار است که این مشکل به دلیل عدم توجه به تعمیرات به موقع و اعمال مراقبت‌های فنی است.

صادق‌پور ادامه داد: تکلیفی بودن قیمت آب بها و خصوصا دریافت 30 درصد آب‌بهای شهری به عنوان آب‌بهای روستایی و از طرفی بالا بودن هزینه‌های نگهداری تأسیسات در مناطق روستایی نسبت به شهری موجب شده است شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی با کمبود منابع مالی مواجه شوند و امکان بازسازی و نگهداری مطلوب از این تأسیسات را نداشته باشند.

وی افزود: نباید تنها روی به اتمام رساندن پروژه‌ها تمرکز داشت بلکه باید برای بالا بردن عمر مفید پروژه‌ها تلاش کرد و مطالعات و برنامه ریزی‌های خود را به این سمت سوق داد.

مدیر عامل شرکت آبفار قم با اشاره به فرسودگی تأسیسات آبرسانی در روستاهای قم و اینکه میلیارد‌ها ریال تأسیسات احداث شده در حال مستهلک شدن است عنوان کرد: شرکت آبفار استان ضمن درک این موضوع با مدیریت و برنامه ریزی توانسته عملکرد قابل توجهی را در این حوزه ارائه کند.

وی گفت: این شرکت از طریق صرفه‌جویی در منابع، فروش اموال مازاد و استفاده صحیح از منابع مالی، در سال جدید اقدام به بازسازی و تعمیر تأسیسات آبرسانی در روستاهای استان کرده است.

صادق‌پور با بیان اینکه فرسودگی شبکه توزیع به هدر رفت آب منجر می‌شود افزود: تا کنون تعمیر و ترمیم هفت مخزن هوایی و زمینی و دو مورد حصار کشی و بازسازی تأسیسات سرچاهی از جمله اتاق برق و محفظه سرچاهی در روستاها انجام شده است.

وی در پایان اظهار کرد: تعمیر و بازسازی تأسیسات موجود در سال جدید یکی از هدف‌گذاری‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم است که با این اقدام علاوه بر افزایش عمر مفید سازه‌های احداثی از سرمایه‌های موجود حداکثر استفاده را به عمل آورده و اعتماد مردم نیز جلب می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com