کد خبر ۲۸۴۴۱ انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷
رئیس پلیس راه قم :

آماده‌باش گشت‌های پلیس‌‌راه در محورهای مواصلاتی استان قم‌

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم از فعالیت گشت‌های نامحسوس و ویژه پلیس راه استان در سطح محورها، ‌آزادراه قم- تهران و محور سلفچگان در ایام تعصیلات عیدفطر خبرداد.

به گزارش قم نا ، سرهنگ اردشیر جمشیدی‌راد با اشاره به تدابیر پلیس راه همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی اظهارداشت: استان قم به عنوان یکی از سه استان پر تردد کشور با فرا رسیدن عیدفطر و پایان ماه مبارک رمضان پیش بینی می‌شود در این ایام شاهد ترافیک سنگین باشد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم با تاکید براینکه پرسنل پلیس راه در آماده باش صددرصد است و محورهای استان را پوشش می‌دهند، افزود: در تابستان 93، حدود 44 مورد تصادف فوتی با 56 نفر و نیز 264 مورد تصادف جرحی با 554 نفر مجروح که بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو، عجله و شتاب بی‌مورد، خستگی و خواب آلودگی و نیز سرعت غیرمجاز بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در روزهای پیش رو در سطح محورها با تردد بالایی مواجه باشیم، گفت: روزانه 5 بازرس نامحسوس در داخل اتوبوس‌ها مسافرت کرده و رفتار راننده را مدنظر قرار می‌دهند و در صورت بروز تخلف وسیله نقلیه در نخستین پاسگاه پلیس راه متوقف و دفترچه راننده اخذ و به تخلفات وی رسیدگی می‌شود.

رئیس پلیس راه استان قم در توصیه به رانندگان و مسافران تصریح کرد: با توجه به آب و هوای گرم بیشتر نقاط کشور و از جمله استان قم، حتما رانندگان درباره بازبینی لاستیک‌های خودرو، نظارت، دقت و بررسی‌های لازم را داشته باشند.

جمشیدی‌راد با تاکید بر نظارت و هوشیاری پلیس و برخورد قاطع با متخلفان خاطرنشان کرد: تعداد دوربین‌های کنترل سرعت، روز به روز در سطح محورها در حال افزایش است همچنین دوربین‌های ثابت در نقاط مختلف و تیم‌های گشت نیز دوربین سیار دارند و هرگونه تخلفی را ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان با سرعت مجاز رانندگی کنند تا شاهد کاهش حوادث در سطح محورها باشیم، عنوان کرد: در تعطیلات پیش رو، گشت‌های نامحسوس و ویژه پلیس راه استان در سطح محورها، به‌ویژه آزادراه قم- تهران و محور سلفچگان پیش بینی شده است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com