کد خبر ۲۸۴۸۷ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۲

تکمیل ظرفیت 80 درصد اماکن اقامتی قم درایام تعطیلات عید فطر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به وجود بیش از 8 هزار تخت در هتل های استان،گفت: ظرفیت پذیرش زائر و مسافر بیش از 80 درصد هتل ها و اماکن اقامتی قم در تعطیلات عید فطر تکمیل شده بود.

به گزارش قم نا ، عیسی رضایی اظهار داشت: کار اسکان زایران و گردشگران ایرانی و خارجی در این تعطیلات به خوبی صورت گرفت.

وی با اشاره به آمار قابل توجه ورود زائر و گردشگر به استان طی این تعطیلات، تصریح کرد: هنوز آمار دقیق مسافران وارد شده به قم احصا نشده، ولی تردد بالای خودرو در محورهای مواصلاتی قم حکایت از حضور جمعیت نسبتا زیادی در این استان دارد.

سالانه حدود 20 میلیون زائر و مسافر وارد قم می شوند.

مسوول کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر قم همچنین با اشاره به رصد دقیق ورود زائران غیر ایرانی بویژه عراقی به استان، تصریح کرد: اکیپ اداره کل میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی ضمن استقرار در ترمینال و پایانه مسافربری قم حضور این زائران را تحت نظر و کنترل دارد.

رضایی با اشاره به افزایش سفر زائران عراقی به استان قم تصریح کرد: سفر زائران عراقی به قم با توجه به پایان ماه رمضان آغاز شده، به نحوی که هم اکنون روزانه بین 20 تا 25 دستگاه اتوبوس زائران را از طریق مرز مهران و استان ایلام به قم منتقل می کنند، که پیش بینی می شود، این آمار تا حدود 35 اتوبوس نیز افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قم همچنین با اشاره به معضل خانه ها و اقامتگاه های غیر مجاز زائر در استان، تصریح کرد: تاکنون آمار 60 مورد از این خانه ها به اداره اماکن نیروی انتظامی برای پلمپ شدن داده شده، تا پس از ماه مبارک رمضان نسبت به پلمپ آنها اقدام شود.

رضایی همچنین با اشاره به بازدید خوب و بالای زائران از موزه ها و اماکن تاریخی قم، همچون خانه ملاصدار، موزه مراجع و خانه حضرت امام خمینی ، تصریح کرد: تمامی شرایط و امکانات برای اسکان و پذیرایی از زائران در فصل تابستان و ایام اوقات فراغت فراهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان شهرداری قم و میراث فرهنگی استان جهت ایجاد بازارچه صنایع دستی با بیش از 22 غرفه در پارکینگ ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س)، تصریح کرد: مبلغ مربوط به اجاره بهای این محل به حساب شهرداری واریز شده، ولی راه اندازی آن به علت پیدا نشدن یک پیمانکار هنوز محقق نشده است.

وی همچنین با اشاره به در دستور کار قرار داشتن ایجاد یک بازارچه صنایع دستی در پل ما بین میدان مطهری و میدان بزرگ امام (ره)، تصریح کرد: در صورت صدور مجوز از سوی استانداری این کار به سرعت انجام خواهد شد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com