کد خبر ۲۸۵۲۰ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶
رئیس پلیس قم خبر داد

توقیف 4 تریلر با بار قاچاق 15 میلیارد ریالی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از توقیف 4 دستگاه تریلر و کشف کالای قاچاق به ارزش 15 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش قم نا ، سرهنگ "مهدی قدمی" گفت: در راستای مبارزه با کالای قاچاق و برقراری امنیت و ثبات بازار، مشخص شد، ایادی قاچاق تصمیم بر انتقال مقدار قابل توجهی کالا از یکی از شهرهای جنوبی به مرکز را دارند که از استان قم عبور خواهند کرد.

وی افزود: کارشناسان پلیس آگاهی استان با برآورد تقریبی زمان ورورد خودروها به محورهای مواصلاتی استان، به صورت نامحسوس این محورها را کنترل کرده و در نهایت 4 دستگاه تریلر حاوی کالای قاچاق در اتوبان کاشان – قم راشناسایی و توقیف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، 4 راننده تریلر که دارای سابقه حمل کالای قاچاق نیز داشته‌اند، بعد از بارگیری کالاهای موصوف ، با مدارک جعلی از جنوب حرکت کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم ارزش تقریبی کالاهای کشف شده را بالغ بر 15 میلیارد ریال دانست و اظهار کرد: پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب استان ارسال و متهمان روانه زندان شدند.

وی تاکید کرد: اقدامات تخصصی پلیس برای شناسایی متهمان اصلی ، محل دپو و تخلیه کالاها تحت بررسی است.

سرهنگ قدمی در پایان گفت: از آنجا که قاچاق کالا و ارز یکی از دلائل اصلی رکود اقتصادی بوده و از بین رفتن بازار کار و سرمایه اجتماعی را در پی دارد، مبارزه با این امر یکی از اهداف و اولویت‌های نیروی انتظامی است و ماموران پلیس با ایادی قاچاق برخورد قاطع و قانونی خواهند داشت.

منبع : ایلنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com