کد خبر ۲۸۷۳۴ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

صنایع آلاینده باید به شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم منتقل شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت ساماندهی و انتقال صنایع آلاینده تاکید کرد و گفت: صنایع آلاینده که در پیرامون شهر قم شکل گرفته و بسیاری از مشکلات را ایجاد کرده‌اند، باید هرچه سریعتر به شهرک‌ها و نواحی صنعتی منتقل شوند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در دیدار معاونین شهرداری قم اظهار کرد: محیط زیست استان با برخی چالش‌ها و معضلات جدی به ویژه در حوزه پسماند، ریزگردها و خشکسالی مواجه است.
وی با بیان اینکه دفع زباله‌ها و پسماندها در قم با روش‌های غیراصولی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در این راستا باید تفکیک زباله‌ها از مبداء و همچنین ایجاد صنایع تکمیلی و بازیافتی و زباله سوز در مقصد با استفاده از فناوری‌های نوین را با جدیت پیگیری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت ساماندهی و انتقال صنایع آلاینده تاکید کرد و گفت: صنایع آلاینده که در پیرامون شهر قم شکل گرفته و بسیاری از مشکلات و آلودگی‌های هوا و خاک را ایجاد کرده‌اند، باید هرچه سریعتر به شهرک‌ها و نواحی صنعتی منتقل شوند.

وی همچنین با بیان اینکه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در سطح شهر قم می‌تواند به صورت مشترک با شهرداری قم مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد، تصریح کرد: گسترش فضای سبز به صورت محله‌ای و منطقه‌ای و کمربند سبز در قم از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است که البته باید در این زمینه کمبود منابع آبی مورد توجه قرار بگیرد.

محسن رنجبر معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی و رییس گروه مشاوران شهرداری قم نیز در این دیدار در سخنانی اظهار کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم و افزایش تعاملات فیمابین بتوانیم به سطح مطلوبی از مولفه‌ها و شاخصه‌های زیست محیطی در این خطه مقدس دست یابیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com