کد خبر ۲۸۴۱۳ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
مدير کل حفاظت محيط زيست استان قم:

برگزاري دوره هاي کوتاه مدت آموزشي زيست محيطي براي اقشار مختلف مردم

مدير کل حفاظت محيط زيست استان قم گفت: در راستاي فرهنگسازي و تنوير افکار عمومي، بايد دوره هاي کوتاه مدت آموزشي زيست محيطي براي اقشار مختلف مردم، به ويژه کارکنان دولت برگزار شود.

به گزارش قم نا ، مدير کل حفاظت محيط زيست استان قم در جلسه کارگروه مخاطرات زيست محيطي با اشاره به اهميت و حساس بودن اين موضوعات گفت: دستگاه هاي اجرايي مرتبط بايد طرح ها و برنامه هاي خود جهت مقابله با چالش ها و مخاطرات زيست محيطي استان را به اين کارگروه ارائه دهند.
وي بر ضرورت تهيه و تدوين شرح خدمات طرح ريزپهنه بندي مخاطرات زيست محيطي در استان قم تاکيد کرد و گفت: براي دستيابي به مولفه ها و شاخص هاي مطلوب در حوزه محيط زيست، بايد اعتبارات لازم از منابع استاني و ملي به طرح ها و برنامه ها اختصاص يابد.
سيد رحمان دانيالي با اشاره به بروز پديده گرد و غبار و ريزگردها در استان و آسيب هاي جدي که براي سلامت عمومي جامعه به دنبال دارد، گفت: براي مقابله و کنترل با معضل ريزگردها بايد طرح هاي اضطراري کوتاه مدت و همچنين طرح هاي ميان مدت و بلندمدت تدوين شود.
وي افزود: همه مسوولان و دستگاه هاي اجرايي بايد با دغدغه و احساس مسووليت نسبت به مسايل زيست محيطي، همه ظرفيت ها و امکانات را براي رفع چالش ها و مشکلات در اين عرصه به کار گرفته و به ويژه در خصوص ريزگردها طرح هاي خود را با پيش بيني اعتبارات مورد نياز ارائه دهند.
دانيالي در پايان با اشاره به اهميت آموزش، فرهنگ سازي و اطلاع رساني در جهت حفظ و حراست از محيط زيست، خواستار همکاري و مشارکت هر چه بيشتر سازمان هاي مردم نهاد در راستاي فرهنگ سازي و تنوير افکار عمومي شد و گفت: دستگاه هاي اجرايي مي توانند دوره هاي کوتاه مدت آموزشي زيست محيطي را براي اقشار مختلف مردم و کارکنان خود برگزار کرده و نقش خود را در اين راستا به خوبي ايفا نمايند.

منبع : موج 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com