کد خبر ۲۸۷۹۲ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خبر داد

بهره‌برداری از 38 پروژه آموزشی از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: پروژه‌های تامین اعتبار شده از اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری، 47 پروژه با 331 کلاس درس و 74 هزار و 577 مترمربع زیر بنا است که از این تعداد 38 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش قم نا ، محسن پورگلیان با اشاره به گزارش عملکرد پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری اظهار کرد: از زمانی که اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم در سال 89 ابلاغ شد، هر 45 روز یک پروژه توسط اداره‌کل نوسازی مدارس استان قم به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر تعداد 324 پروژه با اعتباری بالغ بر 17 هزار و 500 میلیارد ریال به تصویب رسید که از این مقدار 13 هزار و 500 میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی و 4 هزار میلیارد ریال به تسهیلات بانکی اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه از این بودجه عمرانی 305 میلیارد ریال برای ساخت فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی به تصویب رسید، گفت: تاکنون تمام آن مبلغ محقق شده است و مبلغ 249 میلیارد ریال دیگر، علاوه بر مبلغ مصوب، تامین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: از محل این اعتبارات، 31 مدرسه و کانون فرهنگی با 328 کلاس درس با بیش از 58 هزار مترمربع زیربنا و 14 سالن ورزشی و چند منظوره با بیش از 12 هزار مترمربع زیر بنا ساخته شده یا در حال احداث است.

پورگلیان با اشاره به شرایط اقتصادی چند سال اخیر گفت: به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و هزینه دستمزدها، مبلغ برآورد شده اولیه برای پایان پروژه‌ها، کافی نیست و برای اتمام پروژه‌های در دست اجرا مبلغ 151 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل پروژه‌های تامین اعتبار شده از اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری، 47 پروژه با 331 کلاس درس و 74 هزار و 577 مترمربع زیر بنا است که از این تعداد 38 پروژه به بهره‌برداری رسیده و تحویل آموزش و پرورش شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم یادآور شد: 9 پروژه دیگر در دست ساخت است که دو پروژه از این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای 90درصد به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد:‌ پروژه‌های در دست احداث شامل مدرسه، کانون پرورش فکری، سالن ورزشی، سالن‌های چند منظوره و... است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com