کد خبر ۲۸۸۱۲ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۸
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی:

دشمن در تلاش است پایگاه وحدت بخش نماز جمعه جهان اسلام را به پایگاه تفرقه تبدیل کند

امام جمعه موقت قم با اشاره به تلاش دشمن در واگذار کردن تریبون‌های نماز جمعه به دست تکفیری‌ها گفت: بخش عمده‌ای از شبکه نماز جمعه اهل‌سنت در مسیر مستقیمی قرار دارد اما تریبون‌های آنان به شدت در معرض انحراف و سوق یافتن به سوی جریان تکفیری قرار دارد.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، امام جمعه موقت قم در نشست هم اندیشی ائمه جمعه استان که ظهر امروز در سالن اجتماعات مصلای قدس برگزار شد، ضمن خوش آمد گویی به استاندار جدید اظهار داشت: تریبون نماز جمعه منحصربه فردترین تریبون‌ نظام اسلامی است چراکه در جایگاه ولایی و الهی قرار دارد و از زمان پیامبر اکرم تا قبل از انقلاب اسلامی نیز مرجع بیان معارف اسلامی و نیازهای مسلمانان بوده است.

رییس جامعة المصطفی العالمیه(ص) عنوان کرد: نماز جمعه در میان اهل‌سنت از پیش به صورت رسمی‌ وجود داشته اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، جان دوباره‌ای یافته است.

وی خاطرنشان کرد: مشعل برگزاری نماز جمعه و کمیت حاضر در نمازهای جمعه به صورت روز افزون در حال افزایش است؛ از همین رو دشمن سعی دارد تا تریبون‌های نماز جمعه به دست تکفیری‌ها برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تأکید کرد: عربستان سعودی در حال حاضر سعی دارد تا از تریبون نماز جمعه برای ترویج تفکرات تکفیری استفاده کند؛ این رژیم هزینه‌های بسیاری را برای جهت دهی نمازهای جمعه اهل‌سنت به سوی جریان تکفیری خرج می‌کند.

وی گفت: بخش عمده‌ای از شبکه نماز جمعه اهل‌سنت در مسیر مستقیمی قرار دارد اما تریبون‌های آنان به شدت در معرض انحراف و سوق یافتن به سوی جریان تکفیری قرار دارد.

امام جمعه موقت قم تأکید کرد: مجموع نماز جمعه‌های مسلمانان در معرض دید جهان اسلام بوده و دشمن در تلاش است تا پایگاه وحدت جهان اسلام را به پایگاه تفرقه و تکفیر تبدیل کند.

وی با اشاره به وظایف پیش رو در راستای کیفیت بخشی و ازدیاد کمیت حضور در نماز جمعه عنوان کرد: فرهنگ سازی نماز جمعه نیاز به فعالیت همگانی به ویژه دستگاه‌های اچرایی و تبلیغاتی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تصریح کرد: نماز جمعه را باید حلقه‌ای از حلقه‌های تبلیغاتی دینی ببینیم که کانون و محوری برای فرهنگ سازی، انسجام اسلامی، ارتقای بصیرت و اندیشه دینی است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مجوموعه اصناف اداری، باید دید مناسبی در خصوص نماز جمعه و حوزه تأثیرگذاری آن داشته باشد

رییس جامعة المصطفی العالمیه(ص) با اشاره به مبحث جوان و نماز جمعه گفت: برای جذب جوانان به نماز جمعه یک سری محدودیت‌ها وجود دارد که باید فکری برای آن کرد؛ چالش‌های پیش رو برای جذب جوانان این است که این قشر، نماز جمعه را برای خود نمی‌بیند.

وی با بیان این‌که نماز جمعه کارکردهایی عبادی، اخلاقی، اطلاع رسانی، ایجاد انسجام و همبستگی، سیاسی و بصیرت افزایی، حل مشکلات مردمی و تبیین مواضع نظام را عهده‌دار است، ابراز کرد: جمع این کارکردها وظیفه سنگینی است که بر عهده ستادهای نماز جمعه، اصناف و ائمه جمعه قرار دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com