کد خبر ۳۰۷۱۹ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۹
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛

رژه نیروهای مسلح استان قم ، نمایش سرافرازی و اقتدار

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس نیروهای نظامی و انتظامی استان قم روز سه شنبه در قالب 40 یگان در بلوار پیامبر اعظم (ص) شهر قم رژه رفتندو اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، یگان های رزمی به همراه ادوات، تجهیزات، انواع سلاح ها و خودروهای نظامی جدید خود از مقابل جایگاه رژه رفته و به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه هشت سال دوران دفاع مقدس ادای احترام کردند و باردیگر با آرمان های شهدا، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان نمودند.

این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، سید مهدی صادقی استاندار قم، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی امام جمعه موقت قم و رییس جامعه المصطفی العالمیه، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، جمعی از مدیران استان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، بسیجیان و ایثارگران، طلاب حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای برگزاری این مراسم؛ تولیت آستان مقدس ، امام جمعه موقت قم، استاندار و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) در این آیین گفت: براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از اهداف اصلی دشمن در دوران هشت سال دفاع مقدس بود و درحال حاضر نیز برای رسیدن به این هدف تمام کوشش و سعی خود را می کند ولی به لطف رشادت های رزمندگان اسلام، برکت خون شهدا و مدیریت امام خمبنی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نتوانسته اند به اهداف خود برسند.

سردار غلامرضا احمدی اظهار کرد: از ارکان اساسی پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران بهره برداری ملت ایران از فرهنگ عاشورا و رهنمودهای ولی فقیه است.
همچنین امام جمعه موقت قم در این مراسم؛ ارائه سبک زندگی ایمانی، اخلاقی و حماسی را از ابعاد دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: جوانان بسیجی الگوی مناسبی از زندگی اسلامی را برای مسلمانان در دوران هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی اظهار کرد: این سبک زندگی در تاریخ وجود نداشته است و در زمان حاضر ملت ایران باید این سبک زندگی را احیا کنند چراکه جامعه اسلامی امروز در برابر تهاجم های فرهنگی و اخلاقی نیازمند بازگشت به سبک زندگی دوران دفاع مقدس می باشد.

در این مراسم یگان های نمونه استان قم همچون؛ گروه پرچم وحدت، گروه رزم نوازان وحدت، گردان های مختلف بسیج، جانبازان سپاه امام علی (ع)، آمادگاه سرلشکر شهید فراشاهی ارتش جمهوری اسلامی، پدافند حضرت معصومه (س)، مرکز آموزشی افسری علویون و یگان های نمونه نیروی انتظامی استان از مقابل جایگاه رژه رفتند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com