کد خبر ۲۸۸۲۹ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
مدیرکل ‌محیط زیست قم:

مراسم ‌روز بزرگداشت حفاظت از جنگل‌ها در قم برگزار می‌شود‌

مدیرکل حفاظت ‌محیط زیست استان قم از برگزاری مراسم نمادین روز بزرگداشت حفاظت از جنگل‌ها در قم خبرداد.

به گزارش قم نا ، سید رحمان دانیالی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌ها و اقدامات روز حفاظت از جنگل‌ها با اشاره به اینکه شاهد افزایش تخریب و برداشت قاچاق از جنگل‌ها در دهه‌های اخیر هستیم اظهار داشت: این افزایش برداشت‌ها در حالی رخ داده که طرح‌های حفاظتی و حمایتی در حال اجرا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه سرانه جنگل در ایران نسبت به میانگین جهانی میزان پائینی است، افزود: باید از این مواهب طبیعی استفاده شود زیرا سلامت جامعه و بقای گونه‌های گیاهی و جانوری به حفظ جنگل‌ها مرتبط است.

وی با اشاره به روز مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به نامگذاری روز هشتم مردادماه سال جاری با عنوان «جنگل، رمز حیات» گفت: برای این روز شعار «نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد» در نظر گرفته شده است.

دانیالی با بیان اینکه امیدواریم این روز نمادین آغازکننده حرکتی اجتماعی و فرهنگی برای حفاظت از جنگل‌های طبیعی باشد، عنوان کرد: قم دارای جنگل‌های کویری است که یک نمونه از پنج دسته‌بندی جنگل در کشور را در بر می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به برنامه‌های روز بزرگداشت حفاظت از جنگل‌ها در قم گفت: بازدید از ذخیره گاه‌های ارزشمند جنگل‌های کویری استان قم در روز 8 مرداد ماه با حضور میران دستگاه‌های اجرایی، اعضای تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی و خبرنگاران از برنامه‌های اداره حفاظت محیط زیست استان قم است.

وی با اشاره به اینکه نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های این روز است، گفت: در این نشست خبری به تشریح پروژه‌های حافظت از جنگل‌های کویری قم پرداخته می‌شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com