کد خبر ۲۹۰۹۴ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۳
مدیر کل حفاظت محیط زیست قم خبر داد:

طرح جامع جلوگیری از آلودگی هوا در قم اجرا می‌شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم از اجرای طرح جامع جلوگیری از آلودگی هوا در قم خبر داد.

به گزارش قم نا ، رحمان دانیالی در خصوص استفاده از سوخت یورو ۴ در قم اظهار داشت: متأسفانه در زمینه توزیع سوخت یورو ۴ تاکنون اقدام مناسبی انجام نشده است.

وی گفت: طرح جامع جلوگیری از آلودگی هوا در استان قم اجرا خواهد شد که در این طرح وظایف هر دستگاه برای جلوگیری از آلودگی هوا مشخص شده است که این امر نیازمند حمایت ادارات است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد: متأسفانه برخی از مسئولان برای جلوگیری از استفاده سوخت‌های ناسالم اقدامی انجام نمی‌دهند در حالی که استفاده از سوخت سالم نیازمند حمایت‌های بسیار است.

افزایش استفاده از سوخت یورو ۴

وی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته استفاده از سوخت یورو ۴ در استان قم افزایش خواهد یافت.

دانیالی گفت: تاکنون طرح مدون و جامع و علمی در زمینه تشخیص علت اصلی آلودگی هوا وجود نداشته است که این امر در افزایش میزان آلودگی تأثیر بسیاری داشته است.

وی عنوان کرد: صنایع و واحدهای آلاینده شهری، وسائل نقلیه فرسوده، عدم معاینه فنی مناسب و غیره از عوامل تأثیرگذار در افزایش آلودگی هوا هستند و علاوه بر آن ورود ریزگردها به شهر قم مهمترین عامل آلودگی هوا بشمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری سازمان محیط زیست و حمایت استانداری اعتبار ملی لازم را برای جلوگیری از ورود ریزگردها کسب کنیم زیرا با توجه به پیشروی کویرزایی اقدامات کافی نبوده که نیازمند حمایت مالی و معنوی بیشتر می‌باشد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com