کد خبر ۲۸۹۲۹ انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۳
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

چرا مسئولان برای وزیر خارجه یهودی فرانسه فرش قرمز پهن کرده اند؟

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور از دعوت فابیوس انتقاد کرد و گفت: فرانسه در طول مذاکرات و در زمان های دیگر ضربات بسیاری به ایران وارد کرده است، چرا از وزیر خارجه یهودی فرانسه به عنوان نخستین افراد دعوت و برای او فرش قرمز انداخته می شود.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: حدود پنج ماه از انقلاب اسلامی گذشته بود که حضرت امام نخستین حکم امامت جمعه را به نام آیت الله طالقانی صادر کردند.

وی افزود: نخستین نماز جمعه پس از انقلاب 5 مرداد 58 در دانشگاه تهران برگزار شد، نخستین امام جمعه عالمی رشید، شجاع و بازوی امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی بود؛ از آن تاریخ مردم ایران برای اقامه نماز درخواست های فراوان کردند تا در شهرهای گوناگون اقامه شود.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان این که امروز در بیش از 840 شهر نماز جمعه اقامه می شود، اظهار داشت: امروزه ائمه جمعه محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هستند، در کنار اقامه نماز جمعه ستادی به نام ستاد اقامه نماز وجود دارد که مسؤولیت آن ها کمک کردن به امام جمعه در برپایی نماز است.

وی ادامه داد: 39 هزار نفر در ستادهای اقامه نماز فعالیت می کنند که از این تعداد 25 هزار نفر از برادران و 14 هزار نفر از خواهران هستند، این افراد بدون هیچ چشم داشتی به مردم خدمت می کنند؛ از سوی این ستاد خیمه های بهداشت و مهدکودک در کنار مکان برگزاری نماز جمعه دایر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که نماز جمعه نمازحاکمیت است، ابراز داشت: متولی نماز جمعه در زمان حضور خود معصوم و در زمان غیبت فقیه است، خود رهبر معظم انقلاب ائمه جمعه استان ها را انتخاب می کنند، برای انتخاب ائمه جمعه دیگر شهرها شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اذن رهبر انقلاب اقدام می کند.

وی نماز جمعه را نماز ولایت دانست و عنوان کرد: امروزه متولی نماز جمعه ولی فقیه است، شرکت در نماز جمعه بیعت با ولی امر مسلمین است، پیام شرکت در نماز جمعه بیعت مجدد مردم جامعه با ولی فقیه است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به کارکردهای نماز جمعه و رسالت های ائمه جمعه خاطرنشان کرد: نماز جمعه همانند نخ تسبیح باید افراد جامعه را به یکدیگر متصل کند، رسالت ائمه جمعه تبیین و تفسیر صحیح دین است.
وی اضافه کرد: این که سطح معلومات دینی در کشور نسبت به کشورهای دیگر بالاتر است به دلیل انتقال معارف اسلامی از سوی ائمه جمعه است، ائمه جمعه سعی می کنند تا مردم جامعه را با کلام زیبا و انسان ساز اهل بیت(ع) آشنا کنند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان این که تقویت ایمان و گسترش معنویت در جامعه از دیگر رسالت های ائمه جمعه است، گفت: توصیه به تقوا در نماز جمعه به دلیل تقویت معنویت و توجه مردم به مسأله محوری تقوا در زندگی است، تقوا مسأله ای محوری در جامعه اسلامی است.

وی افزود: صداقت، وفای به عهد، محبت به دیگران و کمک به نیازمندان از جلوه های تقوا است، لباس تقوا لباسی ضد گلوله در برابر تیرهای شیطان است، بسیاری از گره ها در جامعه به دلیل بی تقوایی است؛ اگر در جامعه تقوا حاکم باشد بسیاری از مشکلات رفع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که یکی از شاخصه های نماز جمعه موفق تأثیرگذاری بر مخاطب است، ابراز داشت: آموزش معارف در نماز جمعه مردم را به سوی مسائل و معارف دینی می کشاند، در روایات تأکید شده است که انسان باید قبل از این که منحرفان، جوانان را به انحراف بکشانند معارف دینی را به فرزندان خود بیاموزد.

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: کسانی که به فرهنگ اسلام پایبند باشند از تشرهای آمریکا نترسیده و وعده های دشمنان چنینی کسانی را به طمع نمی کشاند؛ ملت ایران با وام گرفتن از فرهنگ عاشورا در برابر زورگویی های مستکبران ایستادگی و تحریم های آنان را بی اثر کرد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که دشمن برای از بین بردن روحیه اسلامی و فرهنگ مقاومت برنامه دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از این روحیه مقاومت از نماز جمعه به مردم منتقل شده است.

وی با اشاره به توافق هسته ای از تیم مذاکره کننده تقدیر و اضافه کرد: دشمن می دانست که ایران سلاح هسته ای ندارد و به دنیال آن نیست اما برای مهار ایران فشار می آوردند، دشمنان در قالب قطعنامه و به بهانه موضوع هسته ای می خواهند حرکت اثرگذار جمهوری اسلامی را مهار کرده و بشکنند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با اشاره به هیأت هایی که برای ورود به ایران صف کشیدند، گفت: کسانی که در تحریم ها دست داشتند و به ایران خیانت کردند باید نفرات آخر برای ورود به ایران باشند، ما مخالف برقراری روابط نیستیم اما این افراد باید در آخر صف باشند.

وی افزود: فرانسه در طول مذاکرات و در زمان های دیگر ضربات بسیاری به ایران وارد کرده است، چرا از وزیر خارجه یهودی فرانسه به عنوان نخستین افراد دعوت و برای او فرش قرمز انداخته می شود، باید دانست امروز ایران قدرت بزرگ منطقه بلکه جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که آمریکا و یارانش باید بدانند که سفره استکبار ستیزی جمع نمی شود، اظهار داشت: برخی خواب هایی دیدند تا استکبار ستیزی را کنار بگذارند اما باید بدانند آمریکا و صهیونیسم دشمن شماره یک محرومان و مستضعفان جهان است.

وی ادامه داد: اگر مسؤولان خدماتی انجام می دهند به پشتوانه مردم است؛ از دیگر رسالت های ائمه جمعه تعظیم شعائر الهی است، نماز جمعه باید محیط اجتماعی شهر را تحت تأثیر قرار دهد؛ تقویت تفاهم اجتماعی، مقابله با منکرات، مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت نیروهای ارزشی از دیگر رسالت های ائمه جمعه و نماز جمعه است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com