کد خبر ۲۹۰۳۸ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
مدیر کانون خورشید خبر داد

انتشار کتاب «دلیل خورشید» با موضوع اثبات ولایت فقیه

مدیر کانون خورشید گفت: کتاب دلیل خورشید، کتابی است کم حجم و کوتاه که در اثبات ولایت فقیه تالیف شده است.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام محمد حسین مشکوری با اشاره به انتشار کتاب « دلیل خورشید» در این کانون، به تبیین موضوع و اهداف تالیف آن پرداخت و اظهار کرد: امروزه می‌بینیم که برخی از جوانان با کوچک‌ترین ناملایمتی و سختی که در جامعه‌ اسلامی می‌بینند، تمام تقصیرها و کوتاهی‌ها را به حکومت اسلامی و ولایت فقیه نسبت می‌دهند، که اصلاً چه لزومی داشت ما بیاییم و انقلاب کنیم و اینگونه در مقابل استکبار قرار بگیریم؟

وی ادامه داد: این موضع‌گیری‌ها نشان از این دارد که برخی از مردم، نسبت به مسئله‌ ولایت فقیه سئوالاتی داشته و آن را باور ندارند. مسئله‌ای که امام خمینی (ره) در مورد آن می‌فرماید؛ مسئله‌ ولایت فقیه بدیهی است.

مدیر کانون خورشید با اشاره به اینکه برخی مردم به ویژه جوانان تصور می‌کنند برای اثبات مسئله‌ ولایت فقیه باید کتاب‌هایی قطور و به زبان عربی را بخوانند تا شاید بتوانند به حقانیت این مسئله پی ببرند و حال آنکه اینگونه نیست، بیان کرد: برای تسهیل در مطالعه این موضوع مهم کتاب «دلیل خورشید» که کتابی است کم حجم و کوتاه، در اثبات ولایت فقیه توسط حجت‌الاسلام افشاری تالیف و به همت کانون خورشید به چاپ رسیده است.

مشکوری ادامه داد: ما در این کتاب سعی کردیم این مسئله را به 14 روش گوناگون و به صورت کاملا همه فهم، بیان و اثبات کنیم، تا این شبهه پیش نیاید که اگر مسئله‌ ولایت فقیه امری بدیهی است پس چرا برای اثباتش باید کتاب‌هایی قطور نوشته شود که عوام هم راهی به فهم آن ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این کتاب در راستای اثبات بداهت مسئله‌ ولایت فقیه، سعی کرده است به طرق مختلف و به صورت کوتاه و به زبان مردم این مسئله را اثبات کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com