کد خبر ۳۵۴۹۱ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱

آیت‌الله نوری همدانی: کشورها بدون جهاد و شهادت دچار نفوذ می‌شوند

یکی از مراجع عظام تقلید با تاکید بر اینکه ولایت فقیه سلاح شکست‌ناپذیر جامعه اسلامی است، تصریح کرد: جهاد و شهادت از ابزار ولایت فقیه است و کشورهایی که از این ابزار بهره‌مند نیستند، دچار نفوذ دشمن می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولی در جهان ایجاد کرده است، اظهار کرد: ولایت فقیه، جهاد و شهادت از ارکان انقلاب اسلامی است که اکنون به برکت بیداری اسلامی این ارکان به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی از جایگاه ولایت فقیه در میان مردم ایران اسلامی یاد کرد و با تاکید بر اینکه ولایت فقیه سلاح شکست‌ناپذیر جامعه اسلامی است، تصریح کرد: جهاد و شهادت از ابزار ولایت فقیه است و کشورهایی که از این ابزار بهره‌مند نیستند، دچار نفوذ دشمن می‌شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: جلوه ولایت فقیه در ایران اسلامی استکبار را ناامید و اهداف کشورهای غربی را تضعیف کرده، حرکت‌هایی که در کشورهای مختلف از جمله انتفاضه‌های اول و دوم در فلسطین انجام می‌شود نشانه شجاعت مستضعفان در برابر ظالمان است.

وی بر زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و ادامه داد: اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اقدامات بسیاری را در این استان دنبال کرده که این اقدامات قابل تقدیر است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه شهدا نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارند، اضافه کرد: عکس شهدا خاطرات شهدا را برای مردم یادآوری می‌کند به همین علت باید در بخش‌های مختلف شهری از این تصاویر استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی باید نسبت به مشکلات خانواده شهدا نگاه ویژه داشته باشد، اظهار کرد: ایجاد جریان‌های مختلف برای احیای فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه عمومی است.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com