کد خبر ۲۹۰۶۳ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۲
استاندار قم:

حل مشکل ریزگردها در قم فرااستانی و نیازمند نگاه ملی است

استاندار قم مسئله ریزگردهای ناشی از قطع حق‌آبه‌های قم را فرااستانی و نیازمند نگاه ملی دانست و افزود: در صورت ادامه این روند استان‌های مجاور نیز با مشکل ریزگردها مواجه خواهند شد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در دیدار مدیران استانی وزارت نیرو تلاش برای تغییر فرهنگ و اصلاح الگوی مصرف انرژی را ضروری خواند.
استاندار قم با اشاره به سیاست وزارت نیرو مبنی بر تمرکز بخشی بر انرژی سبز، ‌ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاران در زمینه انرژی‌های پاک را لازم دانست و خاطرنشان کرد:‌ قم با وجود شرایط آب و هوایی گرم و خشک زمینه بهره برداری از انرژی خورشیدی را دارد.

وی با بیان اینکه مسئله بحران آب در کشور جدی است، افت ذخایر زیرزمینی آب را از مشکلات مهم کشور و استان قم عنوان و اضافه کرد: تداوم بهره‌برداری غیرمجاز از این منابع موجب تشدید کم آبی و معضلات زیست محیطی خواهد شد.

صادقی با اشاره به مرز مشترک قم با چند استان کشور، مسئله ریزگردهای ناشی از قطع حق‌آبه‌های قم را فرااستانی و نیازمند نگاه ملی دانست و افزود: در صورت ادامه این روند استان‌های مجاور نیز با مشکل ریزگردها مواجه خواهند شد.

وی همگرایی همه مسئولان در زمینه مدیریت مصرف را بسیار مهم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: در صورتی که این همگرایی در بین مسئولان ارشد استان شکل بگیرد شاهد هماهنگی مردم خواهیم بود.

استاندار قم آموزش را از دیگر روش‌های کارآمد در زمینه کاهش مصرف عنوان و خاطرنشان کرد: در صورت مشارکت همه مردم و مسئولان شاهد کاهش اثرات سوء در بخش انرژی از جمله کاهش منابع آبی، قطع برق و تغییر اقلیم خواهیم بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com