کد خبر ۲۹۴۶۲ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
استاندار قم تاکید کرد

استفاده از تجربیات قم و خراسان رضوی در خدمات‌رسانی به زائران

استاندار قم گفت: باید از تجربه مشترک قم و مشهد به عنوان دو استان مهم زیارتی کشور در میزبانی زائران ایرانی و خارجی استفاده شود تا توریسم مذهبی در این دو استان ارتقا پیدا کند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم علی رشیدیان استاندار خراسان رضوی و جمعی از خدام آستان مقدس امام رضا(ع) که برای شرکت در مراسم دهه کرامت به قم سفر کرده بودند، با سید مهدی صادقی استاندار قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

استاندار قم در این دیدار با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و دهه کرامت گفت: همه ساله میلیون‌ها زائر از اقصی نقاط کشور و جهان اسلام به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف می‌شوند.

صادقی نیاز قم به توسعه زیرساخت‌های زیارتی و امکانات خدماتی و رفاهی را مورد توجه قرار داد و افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در فراهم‌سازی این زیرساخت‌ها، هنوز با نواقص و مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه شناخت مشکلات و آسیب‌ها کار سختی نیست، به اولویت‌بندی مسائل قم اشاره و خاطرنشان کرد: باید با برگزاری جلسات کارشناسی به دنبال برطرف کردن این مشکلات باشیم.

استاندار قم تجربه مشترک قم و مشهد به عنوان دو استان مهم زیارتی کشور در میزبانی زائران ایرانی و خارجی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید با مشارکت و استفاده از تجربیات موفق یکدیگر زمینه اعتلای جایگاه این دو استان در زمینه جذب توریسم مذهبی را فراهم کنیم.

علی رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مذهبی شهر مقدس قم، این خطه را مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: این اتحاد باید در دولت یازدهم توسعه پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی میزبانی قم و مشهد از زائران را پیشانی نظام جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: این دو شهر باید در برخورد، تعامل و خدمات‌رسانی به زائران در جایگاه اول کشور باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com