کد خبر ۳۲۷۹۹ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱
استاندار قم مطرح کرد :

حمایات مادی و معنوی از فعالان صنعت فرش

استاندار قم با بیان اینکه فرش بافی یک هنر ریشه دار است، بر حمایت مادی و معنوی از فعالان این عرصه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مهدی صادقی سومین همایش گره طلایی ( تجلیل از مرحوم استاد رشتی‌زاده و چهره‌های ماندگار فرش دست باف قم) که در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد گفت: این همایش می‌تواند به عنوان یک حلقه وصل، فرصت پیوند هرچه بیشتر دست‌اندرکاران حوزه هنر فرش را پدید آورد تا با ایجاد هماهنگی بین این افراد شاهد رشد این هنر ارزشمند و گرانقدر باشیم.

وی افزود: بافت فرش هنری است که افراد زیادی اعم از بافنده، نقاش، تولید کننده، رنگرز و صادر کننده در آن دخیل هستند و وجود چنین همایش‌هایی زمینه ارتباط بین این گروه‌ها را فراهم می‌کند.

استاندار قم با بیان اینکه اخلاق، هنر و عشق سه عنصر موجود در فرش بافی هستند ابراز کرد: کسانی که با این صنعت سروکار دارند همگی انسان‌های اخلاق مدار، هنرمند و عاشق هستند و به همین دلیل با تلاش فراوان این هنر ارزشمند را زنده نگه می‌دارند.

وی با اشاره با تاثیرات روحی مثبت دیدن فرش اظهار کرد: بنده هربار که فرصت دیدن نمایشگاه‎های فرش برایم فراهم می‌شود خوشحال می‌شوم چون تماشای این هنر زیبا حال ما را بهتر می‌کند.

صادقی ادامه داد: زیبایی‌های فرشی که با دستان پرتوان هنرمندان این عرصه بافته شده هر کسی را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

صادقی با بیان اینکه فرش بافی یک هنر ریشه‌دار است گفت: فرش بافی هنری است که ریشه در تاریخ کشور ما دارد بنابراین یک هنر واقعی و ریشه دار است.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com