کد خبر ۲۹۰۸۵ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
سرپرست سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم خبر داد

نصب 150 دوربین کنترل ترافیک در قم

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از نصب 150 دوربین کنترل ترافیک در قم تا پایان سال خبر داد.

به گزارش قم نا ، حسین شعبان‌زاده اظهار کرد: ترافیک قم به سمت خوبی پیش می‌رود و شهرداری تمام تلاش خودش را خواهد کرد تا بهترین امکانات را در بخش ترافیکی استفاده کند و ما به دنبال هوشمند سازی خیابان‌های قم هستیم.
وی افزود:‌ در همین راستا تا پایان سال 150 دوربین در تمام خیابان‌های قم نصب خواهد شد که از لحاظ روانی برای رانندگان آثار مثبتی خواهد داشت و موجب می‌شود تا رانندگان پلیس را در کنار خود احساس کنند و قوانین راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کنند و یک شهر منظم و به دور از حادثه برای قم ایجاد خواهد شد.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم درباره با چراغ قرمزهایی که در میادین شهر نصب شده است توضیح داد و گفت: میدان قوانین خاص خود را دارد و نیازی به چراغ ندارد و شخصا با این کار موافق نبوده‌ام و این امر در شورای ترافیک استان مصوب شده است و به سلیقه اعضای شورا این کار برای روان سازی ترافیک در قم به تصویب رسیده است و البته در آینده این میادین به چهار راه تبدیل خواهد شد.

شعبان‌زاده بیان کرد: این کار در شهرهای بزرگ کشور در میدان‌های بزرگ شهر انجام شده است و قم هم به تقلید از این شهرها این کار را انجام داده است.

وی به موضوع پارکینگ‌ها در قم هم اشاره کرد و گفت: تعدادی پارکینگ رو باز در قم مشغول به فعالیت هستند و دو پارکینگ در حرم مطهر قرار داشته و تا دو سال آینده پارکینگ شهید کاظمی در صفاییه به بهره برداری خواهد رسید که هشت هزار خودرو را در خود جای خواهد داد و قرار است 12 پارکینگ رو باز در قم به بهره‌برداری برسد که کارهای آن در حال انجام است.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تاکید کرد: در هر جایی از سطح شهر که فضایی مناسب داشته باشیم پارکینگ را احداث خواهیم کرد و این توان در شهرداری قم وجود دارد تا رفاه و آسایش مردم قم را ایجاد کند.

وی درباره یک طرفه شدن خیابان‌ها گفت: بعضی از خیابان‌های قم به علت ازدیاد ماشین‌ها جوابگوی این تعداد خودرو نبودند و ما مجبور شدیم برای تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه این خیابانها را یک طرفه کنیم و شاید این طرح در بعضی نقاط طولانی شدن مسیر را ایجاد کند اما موجب روان سازی ترافیک شده و شهرداری به نفع رانندگان تصمیم گرفته و با این اقدام از سوانح و حادثه‌ها کاسته می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com