کد خبر ۳۳۳۰۱ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

خطوط بی‌آرتی قم تجهیز می‌شوند

مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تجهیز 16 خط بی‌آرتی و هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیرعباس صفوی با اشاره به توسعه خطوط بی‌آرتی و حوزه حمل و نقل هوشمند گفت: خوشبختانه برای این دو حوزه بودجه‌های مناسبی تخصیص داده خواهد شد و امیدواریم بتوانیم اقدامات موثری در این راستا انجام دهیم.

مدیرکل حمل و نقل و امور ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه کلیات طرح توسعه خطوط بی‌آرتی انجام شده و ساختار آن نیز استخراج گردیده ، خاطرنشان کرد: 16 خط که 10 خط اصلی و شش خط آن فیدر (تقویت کننده) هستند در این مرحله به سمت تجهیز خواهند رفت.

وی با تاکید بر هوشمند سازی ناوگان بیان کرد: شهرداری قم به سمت مدیریت هوشمند ناوگان گام برداشته و سیستم‌های اطلاع رسانی از زمان رسیدن اتوبوس و توسعه سیستم ای‌وی‌ال (موقعیت مکانی ناوگان) که گزارش از وضعیت اتوبوس‌ها می‌دهد از جمله برنامه‌های هوشمند سازی است.

صفوی با اشاره به اهداف هوشمند سازی ناوگان تصریح کرد: نظارت هوشمند از این نظر صورت می‌گیرد که ناظران فیزیکی که در سطح شهر مستقر می باشند به صورت مکانیزه و هوشمند عمل نموده و به کنترل وسائط نقلیه عمومی بپردازند تا خدمت‌رسانی مطلوب داشته باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com