کد خبر ۳۳۲۳۱ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم خبر داد

نصب دوربین‌های نظارتی در اتوبان قم ـ تهران تا 22 بهمن‌ماه

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم گفت: اکنون 19 دوربین نظارتی در جاده‌های منتهی به استان قم نصب شده است و با مشارکت بخش خصوصی تا 22 بهمن ماه سال جاری تمام مسیر اتوبان قم - تهران به دوربین‌های نظارتی مجهز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ابوالفضل جمالی طی نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم انجام شد، با اشاره به حماسه بزرگ اربعین حسینی و حضور گسترده زائران ایرانی در کربلا اظهار کرد: این اداره‌کل برای انتقال زائران ایرانی به مرز مهران بیش از 900 اتوبوس را اعزام کرد که نزدیک به 300 دستگاه اتوبوس بدون مسافر به سمت مهران حرکت کردند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اتوبوس‌های اعزام شده به مهران خدمات‌رسانی گسترده‌ای به زائران حرم حضرت معصومه(س) که از شهرهای مختلف در قم حضور یافتند،  انجام شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم با بیان اینکه این استان به عنوان یکی از شاهراه‌های ارتباطی کشور است ابراز کرد: در هشت ماه گذشته 20 میلیون خودرو سبک و چهار میلیون و 100 هزار خودرو سنگین به قم وارد شده و نزدیک به 37 میلیون خودرو در استان قم تردد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه شاخص میزان کالای عبوری از استان قم در سال گذشته 77 میلیون تن بوده است عنوان کرد: استان قم از نظر شاخص عبور کالا جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

جمالی از جایگاه دوم استان قم در شاخص تردد مسافران در سطح کشور یاد کرد و گفت: 29 هزار نفر در کیلومتر از استان قم عبور کرده و امیدواریم از این جایگاه‌ها برای جذب اعتبارات بیشتر در راستای تامین ایمنی زائران و مسافران شهر قم استفاده شود.

وی ارتقا ایمنی، تعامل با بخش‌های حمل و نقل استان، برگزاری دوره‌های آموزشی، روان‌سازی ترافیک و جذب سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی را بخشی از رسالت‌های اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم دانست و تصریح کرد: تاکنون 66 موافقت‌نامه برای ساخت امکان خدماتی و رفاهی در استان قم صادر شده و اکنون 13 مرکز در حال ساخت است و چهار مجتمع خدمات رفاهی تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

جمالی به آمادگی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم برای افزایش 10 درصدی کالا و مسافر در این استان اشاره کرد و یادآور شد:  عملیات ساخت 10 پل عابر پیاده تا پایان سال به پایان می‌رسد.

مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان قم ادامه داد: اکنون 19 دوربین نظارتی در جاده‌های منتهی به استان قم نصب شده و با مشارکت بخش خصوصی تا 22 بهمن ماه سال جاری تمام مسیر اتوبان قم تهران به دوربین‌های نظارتی مجهز می‌شود که این اداره‌کل برای آنها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه 70 دستگاه ترددشمار، آمارهای ترافیکی را در استان قم ثبت می‌کنند عنوان کرد: در هشت ماه گذشته یک هزار و 458 مورد تصادف ثبت شده که نسبت به سال گذشته 41 مورد تصادف معادل سه درصد کاهش یافته است و در این میان محور آزادراه قم - تهران با 358 تصادفات بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

جمالی نصب دوربین‌های نظارتی را یکی از عوامل کاهش تصادفات استان قم برشمرد و گفت: بیشترین آمار تصادفات به شیوه برخورد از جلو به عقب و برای خودروهای سواری بوده و رعایت نکردن فاصله طولی علت اصلی بیشترین تصادفات استان است.

وی با اشاره به اینکه جاده قدیم قم - تهران با 31 نفر کشته بیشترین آمار تلفات در میان محورهای منتهی به استان قم را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: در هشت ماهه نخست آمار تلفات تصادف‌ها 154 کشته بوده که نسبت به سال گذشته نزدیک به 13 درصد معادل 16 نفر افزایش داشته و علت اصلی افزایش این آمار تصادفات دستگاه مینی‌بوس در جاده قدیم بوده است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com