کد خبر ۲۹۲۴۷ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۷
شهردار قم:

برنامه‌ریزی برای پرداخت 500 میلیارد تومان بدهی / به دنبال کار سیاسی نیستم

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه پیشنهادات پست‌های بالاتری به وی ارائه شده بود اضافه کرد: بنده با اعتقاد به شهر قم آمده و طی دو روز به عنوان شهردار قم انتخاب شده‌ام در صورتی که همزمان با این انتخاب شهرداری مشهد به بنده پیشنهاد شد.

به گزارش قم نا به نقل از فارس ، سید مرتضی سقائیان‌نژاد یکشنبه شب در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه استان قم که در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه مدیریت شهری با اقشار مختلف جامعه اسلامی مرتبط است اظهار کرد: دیدار ماهانه با اصحاب رسانه شهر اصفهان، یکی از راهکارهای مدیریتی بنده برای رفع مشکلات آن شهر بوده است.

وی اضافه کرد: بنده در اصفهان سرپرستی رسانه‌های مختلف را بر عهده داشته و در مجموعه شهرداری پایگاه‌های خبری مختلف را راه‌اندازی کرده‌ام که امیدواریم این اقدامات در شهر کریمه اهل بیت (ع) نیز اجرایی شود.

شهردار قم به آیاتی از سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: پندهایی که در این آیات الهی مطرح شده که می‌تواند نشانه‌های مختلفی برای مومنان داشته باشد که مفسران قرآنی در مقاطع مختلف زمانی به خوبی به این نشانه‌ها اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی یکی از تاکیدهای خداوند تبارک و تعالی خطاب به مومنان است عنوان کرد: طبق سخن امام صادق (ع) حراست از مرزهای دین به واسطه علمای شیعه انجام می‌شود زیرا این افراد از تهاجم فرهنگی علیه مرزهای دینی جلوگیری می‌کنند.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: در زمان غیبت ائمه اطهار (ع) علمای اسلام باید اداره جامعه اسلامی را بر عهده داشته باشند که اهمیت این امر به خوبی در بیانات و فرمایشات ائمه اطهار (ع) مطرح شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حراست از مرزهای داخلی و خارجی سازمان‌ها را بخشی از رسالت‌های روابط عمومی برشمرد و گفت: خبرنگاران روابط عمومی جامعه اسلامی هستند به همین علت باید نقاط مثبت را مطرح کرده، با تهاجم‌های فرهنگی مقابله کرده و اطلاع‌رسانی درستی در جامعه اسلامی داشته باشند.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید با صبر و استقامت اقدامات خود را انجام دهند یادآور شد: درستی و میزان تاثیرگذاری خبر در جامعه اسلامی باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد؛ خبرنگاران در جامعه وظیفه گلبول‌های سفید و قرمز در بدن را انجام می‌دهند زیرا این قشر کاستی‌ها و تهدیدهای موجود در جامعه را اطلاع‌رسانی کرده و گاهی رفع می‌کنند.

وی ادامه داد: خبرنگار باید علم، خلاقیت و هنرمندی لازم را برای حرفه خود داشته باشد زیرا خبرنگاری در جامعه نیازمند ویژگی‌های متفاوتی است.

شهردار قم به برخی از ویژگی‌های خبرهای تاثیرگذار در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: اکنون بنگاه‌های خبری می‌توانند تحولات فرهنگی بزرگی در جامعه اسلامی داشته باشند اما اخبار باید با انگیزه تعالی و پیشرفت در جامعه اسلامی انتشار پیدا کند.

وی با بیان اینکه انگیزه خبر باید در چارچوب تقوا باشد ابراز کرد: خبر خبرنگاران باید شامل پیام و محتوای مناسبی باشد و در این راستا باید به شیوه ارائه خبر و مخاطبان رسانه توجه داشته باشیم.

سقائیان‌نژاد بررسی بازخورد اخبار را بخشی از رسالت خبرنگاران برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت خبرنگاری باید ابزار ویژه‌ای در اختیار این قشر قرار گیرد و سازمان و اداره‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند؛ اگر جامعه به خبرنگاران به عنوان مغز نگاه می‌کند باید در جایگاه یک مغز به این قشر توجه داشته باشد.

وی تاکید کرد: تحقق توسعه فرهنگی یا اقتصادی در جامعه اسلامی نیازمند ارتباط با رسانه است و خبرنگاران حلقه اصلی توسعه پایدار جامعه اسلامی هستند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه جامعه اصحاب قلم با حرکت به سمت نیازهای حرفه خود می‌تواند جایگاه خود را در جامعه ارتقاء بخشد عنوان کرد: قطره خون شهدا مرکب اصحاب قلم است و جایگاه خبرنگاری در طول تاریخ اسلام به خوبی قابل مشاهده است همانطور که اگر حضرت زینب (س) نبودند پیام کربلا در همان سرزمین دفن می‌شد.

وی از رسانه‌ها به عنوان آینه‌های جامعه اسلامی یاد کرد و ادامه داد: بنده از نقد نگران نبوده اما انتظار دارم نقد اصحاب رسانه برای تعالی و پویایی شهر باشد؛ شهرداری‌ها دارای بودجه، نیرو و وظایف بسیاری در عرصه‌های مختلف هستند به همین علت اصحاب رسانه باید روزانه نسبت به این مجموعه نقد و تمجید داشته باشد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه شهرداری قم نزدیک به یک هزار و 500 میلیارد تومان بدهکار است اظهار کرد: اکنون برای پرداخت 500 میلیارد تومان از این بدهکاری برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری قم بر عهده بنده است به همین علت در جابه‌جایی مدیران شهری به شیوه مستقیم ورود پیدا می‌کنم؛ بنده برای فعالیت‌های سیاسی به شهر قم نیامده‌ام بلکه دستی بنده را به شهر قم دعوت کرده است زیرا نمی‌دانم چگونه به شهر قم رسیده‌ام.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه پیشنهادات پست‌های بالاتر در شهر قم، مشهد و وزارت خارجه به بنده ارائه شده بود اضافه کرد: بنده با اعتقاد به شهر قم آمده و طی دو روز به عنوان شهردار قم انتخاب شده‌ام در صورتی که همزمان با این انتخاب شهرداری مشهد به بنده پیشنهاد شد.

شهردار قم تصریح کرد: اگر قم بخواهد نجات پیدا کند باید نگاه ویژه‌ای نسبت به این شهر داشته باشیم و در این راستا اصحاب رسانه باید مشارکت مناسبی داشته باشند؛ هر چند شهرداری قم بدهکاری‌های بسیاری دارد اما بنده نگرانی ندارم و با امید به خداوند تبارک و تعالی برای برطرف‌سازی مشکلات این شهر تلاش می‌کنم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com