کد خبر ۲۹۲۳۰ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
رئیس هیئت کشتی استان قم:

فرنگی‌کار قم به مسابقات جوانان جهان اعزام شد

رئیس هیئت کشتی استان قم از اعزام فرنگی‌کار جوان قم به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان جهان خبر داد.

به گزارش قم نا ، محسن حلوایی اظهار کرد: تیمی که به نمایندگی از کشورمان به رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان اعزام شد در ترکیب نهایی خود یک کشتی‌گیر مستعد و آینده‌دار از بین فرنگی‌کار توانمند قم را نیز به همراه دارد.

وی یاد آور شد: این کشتی‌گیر با استعداد و تکنیکی مهدی ابراهیمی است که با سابقه کسب مدال از رقابت‌های آسیایی و قهرمانی کشور و همچنین درخشش در میادین بین‌المللی، توانسته با توجه به قابلیت‌های بالای فنی خود نظر کادر تیم ملی را برای حضور در مسابقات جهانی جلب کند.

رئیس هیئت کشتی استان قم بیان کرد: مهدی ابراهیمی دو سال قبل عضو تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان کشورمان بود و همراه با این تیم در مسابقات قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا حضور یافت که خوشبختانه در پایان به مقام سوم و نشان برنز دست پیدا کرد.

وی اضافه کرد: این کشتی‌گیر ارزشمند که فرنگی‌کار وزن 74 کیلوگرم محسوب می‌شود سال گذشته در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور نیز خوش درخشید و با استفاده از توان و تکنیک بالا و همچنین هوش و ذکاوت مثال‌زدنی خود به مقام قهرمانی کشور دست یافت.

حلوایی با بیان اینکه ابراهیمی برای حضور در رقابت‌های جهانی 2015 راهی کشور برزیل شده است، ابراز کرد: تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران به همین منظور هم اکنون در کشور برزیل به سر می‌برد و تمرینات خود را تا روز شروع این دوره از پیکارها دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی کشتی فیلا، رقابت‌های سال 2015 کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی رده سنی جوانان جهان روزهای بیستم تا‌ بیست‌وپنجم مرداد ماه در شهر سالوادور دا باهیا کشور برزیل برگزار می‌شود و نماینده قم برابر حریفان به میدان خواهد رفت.

وی در ادامه با اشاره به اسامی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در رقابت‌ها جهانی برزیل، عنوان کرد: تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در اوزان 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم راهی این دوره از پیکارها شده و انتظار می‌رود که با کسب مدال‌های زیادی بازگردد.

رئیس هیئت کشتی استان قم بیان کرد: در وزن 50 کیلوگرم رضا خدری عضو تیم ملی کشورمان است در حالی که در وزن 55 کیلوگرم میثم دل‌خانی برابر رقبای مطرح شرکت کننده در این دوره از مسابقات به روی تشک می‌رود و نماینده ایران در وزن 60 کیلوگرم عرفان سعادتی‌فر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در وزن 66 کیلوگرم علی ارسلان برابر حریفان صف‌آرایی می‌کند و در وزن 74 کیلوگرم کشتی‌گیر شایسته و توانمند استان قم یعنی مهدی ابراهیمی به دنبال کسب مدال برابر حریفان قرار می‌گیرد که آرزو می‌کنیم با دست پر از این پیکارها بازگردد و نخستین مدال جهانی سال جاری را برای کشتی قم به ارمغان بیاورد.

حلوایی افزود: در وزن 84 کیلوگرم مهدی فلاح، در وزن 96 کیلوگرم امیرحسین حسینی و در وزن 120 کیلوگرم حمیدرضا کریمی نفراتی هستند که سرمربیگری رضا سیم‌خواه در این دوره از پیکارها ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران را تشکیل می‌دهند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com