کد خبر ۳۲۷۶۸ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۱
رئیس هیئت کشتی استان قم خبر داد

برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی بین‌المللی جام یادگار امام در قم

رئیس هیئت کشتی استان قم از برگزاری رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام به میزبانی قم در صورت تامین منابع مالی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن حلوایی اظهار کرد: ما برای میزبانی رقابت‌هایی که سال‌ها سابقه برگزاری آن و پذیرایی از تیم‌ها و کشتی‌گیران مطرح داخلی و خارجی را داشته‌ایم، مشتاقیم اما برای قطعی شدن این موضوع باید تامین منابع مالی نیز قطعی شود.

وی ادامه داد: موضوع میزبانی مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام در سال 2016 را با اداره کل ورزش و جوانان استان قم در میان گذاشته‌ایم، ضمن اینکه به حمایت فدراسیون کشتی هم نیاز داریم تا بتوانیم به بهترین نحو این رقابت‌ها را در قم برگزار کنیم.

رئیس هیئت کشتی استان قم بیان کرد: ما آمادگی خود را برای میزبانی رقابت‌های کشتی فرنگی بین‌المللی جام یادگار امام به فدراسیون کشتی اعلام کرده‌ایم اما به شرط تامین منابع مالی این اتفاق صورت می‌گیرد و ما تمام تمهیدات را در خواهیم اندیشید.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها ویژه کشتی‌گیران رده سنی نوجوانان به انجام می‌رسد، اضافه کرد: این رقابت‌ها روزهای سیزدهم و چهاردهم اسفند ماه سال جاری در رشته‌های آزاد و فرنگی برگزار می شود و شهر قم سابقه چندین دوره میزبانی این مسابقات را دارد.

حلوایی بیان کرد: کشتی‌گیران قم پیش از اینکه در رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام حضور یابند، در هر دو رده سنی نوجوانان و جوانان سابقه حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد و همچنین جام بین‌المللی کودک را نیز دارند و مدال‌های ارزشمند از این دو جام مهم و معتبر به دست آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رقابت‌های جام بین‌المللی یادگار امام در رده سنی نوجوانان به احتمال فراوان همانند رقابت‌های جام شاهد و جام کودک، به صورت تیم به تیم به انجام خواهد رسید و تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران با حریفان خود رقابت می‌کنند.

رئیس هیئت کشتی استان قم ابراز کرد: رقابت‌‌ای بین‌المللی جام یادگار امام به واسطه اینکه با حضور فرنگی‌کاران خارجی برگزار می‌شود یک میدان رقابتی بسیار مهم و ارزشمند برای کشتی‌گیران قم به شمار می‌رود و کشتی‌گیران مستعد و آینده‌دار قم همانند دوره قبل به دنبال کسب مدال این رقابت‌ها خواهند بود.

وی تصریح کرد: مسابقات کشتی فرنگی و آزاد بین‌المللی جام یادگار امام در هر جا که برگزار شود، در نظر داریم استعدادهای ناب این رشته در رده سنی نوجوانان را به میدان بفرستیم تا در آستانه پیکارهای جهانی و آسیایی سال 2016 بر تجربه آنها افزوده شود.

حلوایی با اشاره به برگزاری رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام به صورت تیم به تیم، عنوان کرد: همچنین نماینده اتحادیه جهانی بر این رقابت‌ها نظارت می‌کند و برترین و مستعدترین فرنگی‌کاران داخلی و خارجی در هفته دوم اسفند ماه در تلاش برای کسب مدال از این جام معتبر بین‌المللی با یکدیگر سرشاخ می‌شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com