کد خبر ۲۹۲۳۹ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۶
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

احداث کمپینگ‌های زائران در قم نیازمند تعامل اداره اوقاف است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: احداث کمپینگ‌های زائران در قم نیازمند تعامل متقابل اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

به گزارش قم نا به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در جلسه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه ساخت سه کمپینگ از اعتبارات مصوبات سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به قم اختصاص یافت گفت: زمین دو کمپینگ برای اداره کل اوقاف قم است که با تعامل این اداره شاهد پیشرفت ساخت این مجموعه‌ها خواهیم بود.
وی افزود: یکی از این دو کمپینگ در امامزاده شاه جمال است که تکمیل این کمپینگ می‌تواند در ساماندهی زائران عراقی نقش مهمی ایفا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: یکی دیگر از این سه کمپینگ مربوط به شهرداری در بوستان فدک است که با تعامل شهرداری برای پذیرایی از زائران آماده شده است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 40 دستگاه اتوبوس وارد استان قم می‌شود گفت: این دستگاه‌ها زائران عراقی را به این استان هدایت می‌کند ضمن اینکه برخی از زائران عراقی توسط وسایل نقلیه شخصی و یا از طریق قطار وارد استان می‌شوند.

رضایی افزود: از این رو نیازمند همکاری نهادهای مختلف در ساماندهی و طراحی برنامه جامع در پذیرایی و اسکان زائران عراقی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح ساماندهی زائران عراقی در پایانه مسافربری استان قم در حال اجرا است تا زائران از همان ابتدا بتوانند به سمت اسکان‌های مجاز مسافری هدایت شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه این اداره کل، مرمت امامزادگان که قدمت تاریخی دارند را بر عهده گرفته است گفت: مرمت این آثار توسط معاونت میراث فرهنگی در امامزادگان در حال اجرا است.

وی افزود: کاشی‌سازی که هنر دستی هنرمندان قمی است در این امامزادگان و بسیاری از مساجد در حال استفاده است ضمن اینکه کاشی‌های ساخته شده توسط این هنرمندان در حرم‌های امامان معصوم(ع) از جمله امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) مورد استفاده قرار گرفته است.

رضایی ادامه داد: باید از ظرفیت امامزادگان استان قم در معرفی صنایع دستی هنرمندان با برپایی نمایشگاه و بازارچه‌ها، توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی بهره‌مند شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com