کد خبر ۲۹۵۱۳ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۹

مدیران دفاتر مسافرتی 350اثر تاریخی قم را معرفی کنند

قم - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: استان قم 350 اثر تاریخی ثبت شده دارد که مدیران دفاتر مسافرتی این آثار را برای زایران و مردم استان معرفی کنند.

به گزارش قم نا ، عیسی رضایی روز دوشنبه در جلسه مدیران دفاتر مسافرتی و مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به اینکه بسیاری از آثار تاریخی استان قم ناشناخته و یا کمتر شناخته شده است گفت: استان قم ظرفیت خوبی از لحاظ بافت تاریخی و زیارتی دارد و این فرصت مناسبی برای مدیران مسافرتی است تا با شناخت این آثار و معرفی آن به مسافران خدمت به استان کنند.
وی افزود: مدیران با راه اندازی تورهای قم گردی و گردشگری و توزیع بروشورهایی در معرفی آثار قم می توانند مردم و زایران را به آثار تاریخی و طبیعتی آشنا سازند.
وی با بیان اینکه زائران ایرانی و غیرایرانی ظرفیت اقتصادی و اجتماعی مناسبی در استان هستند گفت: استان قم ام القرای جهان اسلام است از این رو شاهد روزانه ده هزار زائر غیر ایرانی هستیم همچنین وجود زائران ایرانی نیز می تواند باعث درآمد زایی برای بخش خصوصی و اقتصاد استان باشد.
وی ادامه داد: مدیران دفاتر مسافرتی می توانند از این ظرفیت ها استفاده کرده و با برنامه ریزی در این زمینه و حضور مترجمان به زبان های مختلف آثار تاریخی استان را به این افراد معرفی کنند ضمن اینکه این اداره کل بسته های فرهنگی، تاریخی و گردشگری در قالب تصاویر به دو زبان عربی و انگلیسی منتشر کرده و در اختیار مسافران قرار می دهد.
رضایی با اشاره به اینکه قم در زمینه طبیعت گردی آثار بی نظیری دارد گفت: برخی از گونه های زیستی و مکان های مختلف از جمله تالاب ها و حوض سلطان تنها در استان قم است که این امر نیز برای بهره مندی مدیران دفاتر مسافرتی مفید است.
وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی قم با اداره کل حفاظت محیط زیست تفاهمنامه همکاری را امضا کرده است تا حضور مسافران در برخی از اماکن حفاظت شده در چارچوبی صورت بگیرد و مردم از نزدیک با این گونه های طبیعت آشنا شوند.
رضایی از فراخوان دومین جشنواره مشارکت مردمی گردشگری خبر داد و گفت:این جشنواره با رویکرد همدلی و همزبانی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در چهار محور عکس، خاطره نویسی ، ایده های نو و فیلم کوتاه 60 ثانیه ای فراخوان شده است لذا این جشنواره زمینه معرفی آثار ناشناخته و کمتر شناخته شده استان را در سطح ملی فراهم کرده است و مردم می توانند به سهم خود در معرفی آثار قدم بردارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: انتشار این فراخوان می توانند توجه مردم را به جاذبه های تاریخی بیشتر کرده و باعث معرفی آثار در قالب های مختلف تصویری و ایده های خلاقانه در پیشبرد اهداف سازمان میراث فرهنگی شود.
وی یادآور شد:علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به سایتwww.Irantourismfestival2.com مراجعه کنند و تا 15 شهریور ماه آثار خود را ارایه کنند.
در ادامه این مراسم، سیدرحمان دانیالی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم نیز گزارشی از وضعیت زیست محیطی استان قم ارایه کرد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com