کد خبر ۳۰۰۲۳ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۵

۴۶۱ میلیارد ریال برای تأسیسات گردشگری در قم سرمایه‌گذاری شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از سرمایه گذاری ۴۶۱ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای واحدهای اقامتی، مجتمع‌های گردشگری و دفا‌تر خدمات مسافرتی طی سال ۱۳۹۳ در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان گفت: از این مبلغ ۲۱۶ میلیارد ریال به پنج مجتمع گردشگری، ۱۹۶ میلیارد و نیم میلیون ریال برای ۱۰ واحد اقامتی، ۴۸ میلیارد و نیم میلیون ریال برای ۱۰ دفا‌تر خدمات مسافرتی سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: این تعداد سرمایه گذاری در بخش تأسیسات گردشگری در حال احداث است که می‌تواند زیرساخت‌های گردشگری در استان را توسعه بخشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به سرمایه گذاری‌های انجام شده در چهار ماهه نخست امسال گفت: ۲ مجتمع گردشگری با مبلغ سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی افزود: همچنین با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی برای احداث هتل و مهمانپذیر موافقت اصولی انجام شده است.

رضایی ادامه داد: در صورتی که طرح‌های مذکور به ثمر برسد برای ۵۶۰ نفر در بخش هتل و مهمانپذیر ایجاد اشتغال می‌کند که این امر باعث توسعه اقتصاد استان می‌شود.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری در استان قم به صورت جدی و با تعامل دستگاه‌های مربوطه صورت بگیرد گفت: قم، ‌ام القرآی جهان اسلام است و روزانه شاهد ورود ملیت‌های مختلف در این استان هستیم که ۵۰ درصد توریست‌های ورودی کشور زیارتی و مذهبی هستند ضمن اینکه با توافق هسته‌ای شاهد حضور حداکثری مسافران خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد از این رو نهادهای مربوطه از جمله شهرداری با تسهیل امور سرمایه گذاری در احداث واحدهای اقامتی در شأن زائران برای توسعه گردشگری و اقتصادی استان قدم بردارند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com