کد خبر ۳۰۲۱۱ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت زائران و گردشگران برای معرفی صنایع دستی قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار هنرمند در استان قم، گفت: باید از ظرفیت زائران و گردشگران برای معرفی صنایع دستی استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در مراسم تودیع و معارفه معاون صنایع دستی این اداره کل با اشاره به اینکه آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف بازاریابی و برندسازی به صورت رایگان به هنرمندان ارائه شده است، گفت: برای یک هزار و ۳۰۰ هنرمند اشتغال‌زایی صورت گرفته است که نیمی از اشتغال هنرمندان صنایع دستی به آموزش‌ها برمی‌گردد.

وی افزود: همچنین تفاهمنامه‌هایی با برخی از انجمن‌ها و نهاد‌ها امضا شده است که در راستای این همکاری‌ها، آموزش‌های تخصصی صنایع دستی به متقاضیان ارائه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم، با اشاره به اینکه ۱۵ هزار هنرمند در استان قم فعال هستند، گفت: این تعداد هنرمند در ۹۷ رشته مشغول به فعالیت هستند که از ۱۷ رشته بومی و مختص به استان قم است.

وی افزود: ظرفیت استان در صنایع دستی فوق العاده است چراکه هنرمندان استان قم در سطح ملی و بین المللی شاخص هستند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت زائران و گردشگران برای معرفی صنایع دستی قم استفاده کرد، گفت: استان قم‌ ام القرآی جهان اسلام است و روزانه شاهد حضور اقلیت‌های مختلف از سراسر جهان هستیم این ظرفیتی خوبی است تا با معرفی صنایع دستی بازار فروش این محصولات را فراهم سازیم.

رضایی افزود: برگزاری و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است که با تعامل نهادهای مربوطه از جمله شهرداری می‌توانیم به معرفی صنایع دستی استان بپردازیم.

وی، ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی، شرکت هنرمندان در نمایشگاه‌های مختلف استانی و کشوری، بیمه هنرمندان، آموزش‌های تخصصی، صدور گواهینامه‌های هنرمندان، حمایت‌های مالی و معنوی از هنرمندان را از جمله دیگر اقدامات معاونت صنایع دستی قم برشمرد.

در این مراسم مهدی نصر اصفهانی معاون سابق میراث صنایع دستی قم گزارشی از عملکرد این معاونت و خدمات ارایه شده به هنرمندان ارایه کرد.

در پایان مراسم از خدمات ارزنده و شایسته مهدی نصر اصفهانی که به مدت ۱۳ سال معاون صنایع دستی قم بودند با اهدای لوح تقدیر و تشکر شد و حسن بحرینی به عنوان سرپرست معاونت صنایع دستی قم معرفی شد.

حسن بحرینی دارای لیسانیس صنایع دستی و کار‌شناسی ارشد رشته هنر اسلامی از کار‌شناسان فنی صنایع دستی است که از سال ۱۳۸۲ در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم فعالیت می‌کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com