کد خبر ۲۹۲۵۶ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰

خبرنگاران قمی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) را غبارروبی کردند

حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) یکشنبه شب به مناسبت روز خبرنگار توسط اصحاب رسانه قم غبارروبی و عطر افشانی شد.

به گزارش قم نا ، در این مراسم باشکوه و معنوی پس از انجام مراسم خطبه خوانی توسط خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) ، خبرنگاران درحالیکه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی مشغول بودند، حرم نورانی کریمه اهل بیت (س) را غبارروبی کردند.
دراین آیین معنوی که سردبیران، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه های گروهی قم حضور داشتند پس از قرائت زیارت حضرت معصومه(س) ، تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت به ایراد سخن پرداخت و یاد و خاطره شهدای خبرنگار بویژه محمود صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان که به همراه دیپلماتهای ایرانی درمزار شریف به دست گروه طالبان به شهادت رسید، گرامی داشت.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی افزود: شهید صارمی و همکارانش جان خود را در راه گسترش اطلاع رسانی و انتشار اخبار صحیح و واقعی فدا کردند.
بر اساس این گزارش، خبرنگاران سپس مهمان سفره کریمه اهل بیت(س) شدند و پس از آن با پوشیدن لباس مخصوص تنظیف به سمت ضریح مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کردند تا در مراسم غبارروبی شرکت کنند.
آیین غبارروبی بارگاه کریمه اهل بیت(س) توسط جامعه خبری قم، در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد.
سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در هفدهم مرداد ماه سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست عوامل جهالت و نفاق، از سوی شورای فرهنگ عمومی و دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com