کد خبر ۲۹۲۸۰ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸

غبار روبی حرم مطهر فاطمه معصومه(س) با حضور اصحاب رسانه استان قم

تو سال‌هاست که خبرهای این حرم را مخابره می‌کنی، اما امشب خودت می‌شوی سوژه خبر و من فکر می‌کنم فردا همه خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های شهر تیتر خواهند زد که خبرنگاران قمی در حرم کریمه اهل بیت(س) غبار از دل‌هایشان زدودند.

به گزارش قم نا به نقل از آینده روشن ، شب گذشته خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم مهمان سفره دار شهر بودند و جان تشنه خود را در دریایی از کوثر کویر شستشو دادند.

اطراف ضریح حرم مطهر حضرت معصومه(س) را خلوت می‌کنند، مردم با نگاه‌های حسرت باری ضریح بی‌زایر کریمه را در چشم‌های پر اشکشان قاب می‌گیرند و خبرنگاران یکی پس از دیگری با عبور از یک دالان کوچک به طرف ضریح هدایت می‌شوند.

بر آستان در که پا مى گذاشتی بى اختیار دلت مى لرزید و حس مى کردى در دریایى از نور غوطه ور شده اى، این صحن و سرای با صفا روح آدمی را جان دوباره‌ای می‌بخشد و این لحظه، چه لحظه زیبا و به یاد ماندنی بود، حالا دیگر دل‌ها و زبان‌ها دست به دست هم می‌دادند و با چشم‌ها هم نوا می‌شدند و هر کسی هر آنچه که بلد بود بر زبان می‌آورد.

جذبه این ضریح امان فکر کردن را به آدمی نمی‌دهد، چند دقیقه‌ای همه سر بر ضریح گذاشتند و خنکای بهشت گونه‌اش را چشیدند و از لابه لای مشبکه‌های ضریح به داخل مرقد زل می‌زدند، انگار فریاد در حنجره‌ها حبس شده بود و غمی غریب روی دل‌ها سنگینی می‌کرد.

حالا اینجا می‌شود تمام ناگفتنی‌هایی که در دلت قفل شده است را بر زبان بیاوری، مداح بیت‌هایی از بزرگی این بانو را زمزمه می‌کند، اما همه انگار در دلشان خواننده بودند و دردهای ناگفته خود را با صاحب این حرم نجوا می‌کردند.

عکاس‌ها، هم سوژه‌ها را شکار می‌کردند و هم خودشان سوژه‌ای برای عکس می‌شدند وقتی گونه‌هاشان، لبریز از اشک شوق می‌شد، وقتی لنز دوربینشان نمی‌توانست زیبایی‌ها این لحظه‌ها را در دلش ضبط کند.

بعد از چند دقیقه دستمال‌های نظافت را بین خبرنگاران پخش کردند، بوی عطر گلاب بود که آدمی را از خود بی‌خود می‌کرد، حالا بی‌قرار پرواز می‌شوی و چشم‌ها دوباره شروع به باریدن می‌کند.

حالا انگار خبرنگاران به همه آنچه که قرار است در این دنیا برسند رسیده‌اند، تو سال‌هاست که خبرهای این حرم را مخابره می‌کنی، محرم و صفر که می‌شود دسته‌های عزای حرم را توصیف می‌کنی، رمضان که می‌آید جزء خوانی قرآن کریم شبستان را به رخ دنیا می‌کشی، فاطمیه که می‌شود پیاده آمدن مراجع به صحن آینه را تیتر (عنوان) می‌زنی و نیمه شعبان هم شوق انتظار را از حرم تا حرم به تصویر می‌کشی و جمعه‌ها هم صف‌های نماز جمعه را می‌نویسی.

اما امشب خودت می‌شوی سوژه خبر و من فکر می‌کنم فردا همه خبرگزاری‌های و روزنامه‌های شهر تیتر خواهند زد خبرنگاران قمی در حرم کریمه اهل بیت (س) غبار از دل‌هایشان زدودند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com