کد خبر ۲۹۲۷۰ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۵
عضو شورای شهر قم :

معضلات اجتماعی کمپ‌های ترک اعتیاد قم در شورای شهر بررسی شد

عضو شورای شهر قم گفت: کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم بازدیدهایی از مراکز ترک اعتیاد و بند نسوان زندان قم انجام داده و مشکلات و معضلات این مراکز را در کمیته بررسی و رسیدگی کرده‌ایم.

به گزارش قم نا ، طوبی حجازی بااشاره به اقداماتی که در زمینه مباحث اجتماعی در شورای شهر قم صورت گرفته است، اظهار داشت: دو بازدید از کمپ ترک اعتیاد قمرود و بند نسوان زندن قم انجام دادیم و پس از آن برای بررسی مسائل این دو مرکز جلسه‌ای برگزار کردیم.

عضو شورای شهر قم با بیان اینکه دو بازدید از کمپ ترک اعتیاد قمرود داشتیم، افزود: متاسفانه آمار کسانی که در این کمپ نگه داری می‌شود رو به افزایش بود که هم نشانه بیشتر شدن تمایل به ترک اعتیاد و هم افزایش اعتیاد در شهر بود.

وی با بیان اینکه به کمک شهرداری برای بهبود شرایط در این کمپ‌ها نیاز بود و برای کاهش آسیب‌های مرتبط با اعتیاد نیاز است این کمک‌ها افزایش یابد، گفت: کمک‌های توسط شهرداری انجام شده بود اما هنوز نیاز به مساعدت بیشتر در این زمینه وجود دارد.

حجازی با اشاره به اینکه 80 درصد از مشکلات جامعه ناشی از اعتیاد است، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه مانند طلاق وابسته به معضل اعتیاد است که شهرداری با توجه به این اهمیت باید اقدامات بیشتری را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در شهرداری بیشتر برای پیشگیری از اعتیاد استفاده شود، افزود: بحث آموزش در محلات و مناطقی که آسیب‌های بیشتری در آن وجود دارد دارای اهمیت ویژه است.

وی با بیان اینکه اقداماتی در سازمان فرهنگی و ورزشی انجام شده است تصریح کرد: موضوعی که نشان می‌دهد باید به مسئله اعتیاد توجه شود موضوع قاچاق خرد است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه همکاری‌هایی با گروه ان‌ ای داشته‌ایم گفت: در اینجا انتظار می‌رود سازمان فرهنگی ورزشی مدیر اجتماعی خود را مشخص کند تا وظایف به درستی در این بخش انجام شود.

حجازی با بیان اینکه امور اجتماعی نیازمند فضایی به دور از اغتشاش است افزود: این امور نیازمند متولی مجرب و وارد است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه 54 درصد از مته‌مان در بند نسوان قم از خارج از استان قم بودند گفت: این افراد دوره محکومیت خود را در قم می‌گذرانند و اهل قم نیستند.

وی با اشاره به دیدار با مدیر بهزیستی قم گفت: در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری از همه ظرفیت‌های موجود استفاده و در بحث آموزش زنان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا زنان بتوانند خود را از خطرات موجود حفظ کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شناسنامه مسائل اجتماعی و جامعه در بهزیستی تشکیل شده است افزود: با توجه به این شناسنامه مراکز حساس شناسایی شده‌اند ومعضلات فرهنگی و اجتماعی در منطقه 8 شهرداری و پردیسان از سایر نقاط بیشتر است و باید به این منطقه توجه بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت حقوق شهروندان، وضعیت خانواده در شهر قم، بیکاری، شغل‌های کاذب در شهر و وضعیت رعایت شئونات اخلاقی نیازمند برنامه ریزی در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری است، افزود: برنامه‌های خوبی در این زمینه دیده شده است و در صورتی که می‌خواهیم نشاط اجتماعی را بیشتر کنیم باید این برنامه‌ها اجرایی شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com