کد خبر ۳۹۳۸۷ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۸
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم:

روند تخصیص بودجه‌های فرهنگی شهرداری قم بهبود یابد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از روند تخصیص بودجه‌های فرهنگی در شهرداری گفت: علت محقق نشدن بودجه تخصیص‌یافته در سال ۹۴ به امور فرهنگی عدم وجود رویکرد تحقق در این بودجه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،طوبی حجازی در دویست و چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد، با اشاره به اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 94 سازمان فرهنگی- ورزشی اظهار داشت: یکی از موارد ابهامی دو درصد بودجه فرهنگی- ورزشی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت:در صورت تصویب این لایحه باید دو درصد امور فرهنگی در بودجه 94 محقق شود، علت محقق نشدن بودجه تخصیص‌یافته در سال 94 به امور فرهنگی عدم وجود رویکرد تحقق در این بودجه است.

وی خاطر نشان کرد: در اصلاحیه باید این دو درصد لحاظ شود چراکه اگر این افتاق نیفتد همین وضعیت تفریغ پیداکرده و در بحث تحقق بودجه فرهنگی دچار مشکل خواهیم بود.

حجازی ادامه داد: این دو درصد صددرصد باید تحقق یابد چراکه مصوبه شورا را دارد و نظر اعضای شورای شهر باید این باشد که این مسئله حل شود تا مشکلی پیش نیاید.

در ادامه جلسه، عباس ذاکریان بابیان اینکه  ابهام در نحوه استفاده از سازمان فرهنگی- هنری شهرداری قم رویه جدیدی نیست افزود: به دلیل اهمیت بحث فرهنگی از 5 درصد  بودجه در نظر گرفته برای فضای سبز، دو درصد به مقوله فرهنگی ورزشی اختصاص یافته است.

ذاکریان گفت: در تفریغ بودجه سال 94 اگر این دو درصد درست محاسبه می‌شد خودش دو میلیارد تومان پول بود و پیشنهاد این است که در سال 95 و 96 حساب جداگانه‌ای باز شود و در این حساب جداگانه، پول مستقیماً به حساب سازمان فرهنگی ورزشی برود.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com