کد خبر ۲۹۳۱۹ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خبر داد:

مراسم یادبود ایثارگران با حضور 2000نفر از آزادگان و خانواده‎های آنها در قم برگزار می‎شود

سردارسید جواد هاشمی اظهار داشت : در این مراسم که روز 26مردادماه از ساعت 18 عصر آغاز می‎شود حجت‎الاسلام والمسلمین پور محمدی وزیر دادگستری به ایراد سخن می پر‎دازد و از 14نفر از آزادگانی که بیشترین میزان اسارت را داشتند تجلیل می‎شود.

به گزارش قم نا ، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با رسانه های استان قم گفت: این مراسم با حضور 2000نفر از آزادگان و خانواده معظم ایشان و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری برگزار می گردد.
سردار سید جواد هاشمی افزود: تجلیل از آزادگان تجلیل از صبر و ایثار و ایستادگی این عزیزان بر آرمانهایشان در شرایط سخت اسارت است تجلیل از ارزشهای دفاع مقدس است تجلیل از کسانی است که درس آزادگی را در اسارت از اباعبداله الحسین (ع) آموختند و به اسرای کربلای تاسی نمودند.
وی ادامه داد:  آزادگان الگوهای صبر و پایداری هستند و امروز مسلمانان در کشورهای مختلف از همین ایثار و صبر و استقامت شهدا و جانبازان و آزادگان الگو گرفته و در برابر تهاجمات دشمنان اسلام می ایستند.
وی اضافه کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس 32کشور پشت سر صدام ملعون ایستادند و از این تجاوز حمایت کردند و آزادگان ضمن حضور در جبهه های حق علیه باطل در جنگی نابرابرایثارگرانه در برابر این دشمنان ایستادند در شرایط سخت اسارت نیز رسالت خویش را در حفظ ارزشها به انجام رساندند.
سردار هاشمی تاکید کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی در برابر اجماع بین المللی ضد ایرانی ایستاده و قدرتهای بزرگ را وادار به شکست می سازد اینها همه به برکت خون پاک شهدا و صبر و ایثار آزادگان و جانبازان است.
وی تعداد آزادگان استان قم را 587 نفر ذکر کرد و اضافه کرد: امروز در سالگرد ورود افتخار آفرین این عزیزان به میهن اسلامی مراسم بزرگداشت آزادگان سرافراز ساعت 18روز 26مرداد در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می شود.
وی افزود: امسال مراسم تجلیل از آزادگان مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) است و این مراسم به همراه برنامه های متنوع و متناسب با ایام برگزار می شود و از 14نفر از آزادگان شاخص استان تجلیل بعمل می آید.
وی بیان داشت: همچنین در این ایام از خانواده معظم شهدای آزاده توسط خادمان به شهدا و ایثارگران ،در منازل ایشان دیدار و تجلیل صورت خواهد گرفت.
وی افزود: تهیه 281ساعت فیلم از خاطرات شفاهی آزادگان استان قم و تدوین و آماده نمودن 50برنامه از آن جهت پخش ازسیمای استان از اقدامات صورت گرفته می باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com