کد خبر ۲۵۰۶۰ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۱
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم

احیاء انقلاب در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: ولایت فقیه منشاء حدوث و بقاء انقلاب است و احیاء انقلاب نیز در گروه تبعیت از ولایت فقیه و ترویج فرهنگ شهید و شهادت است.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، سردار سید جواد هاشمی طی سخنانی در دیدار مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با وی که در محل بنیاد شهید قم صورت گرفت، با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری ابراز کرد: همه اقشار ملت فارغ از هرگوه سلیقه ای باید در راستای تحقق آرمان های انقلاب و حفظ دستاوردهای آن همدل و همزبان باشند.
وی با ذکر این نکته که عمده تلاش دشمن بر ضربه زدن به ولایت فقیه متمرکز شده است، تاکید کرد: منشا حدوث و بقای انقلاب، ولایت فقیه است و با تبعیت از ولایت فقیه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که ارزش های انقلاب در جامعه احیا می شود.
این جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس با یادآوری فضای معنوی جبهه ها و اینکه رزمندگان اسلام با ذکر خدا، دعا، قرآن، اهل بیت(ع) و مسجد مانوس بودند، گفت: شهدای عزیز که انس با قرآن و اهل بیت(ع) را از شیر مادر گرفته بودند، با وصیتنامه ها و خون پاک و مطهرشان زندگی قرآنی به سبک ائمه و در مسیر مستقیم را به ما آموخته و خود، به معراج رفتند.
وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند، بیان داشت: تقدیم جوانانی در این گروه سنی به درگاه احدیت، مایه مباهات و افتخار جامعه اسلامی و یادآور مسئولیت سنگین آحاد افراد جامعه در قبال خون شهداست.
هاشمی با تاکید بر اینکه فضای جامعه باید به عطر حضور نام و یاد شهدا معطر باشد، خاطرنشان ساخت: حرکت رزمندگان اسلام، ایثارگران سرافراز و شهدای عزیز در مسیر دفاع از ولایت بود که امروز به شکل بیداری اسلامی در جهان تحقق یافت و تا استقرار حکومت جهانی اسلام، سرافرازانه به پیش خواهد رفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار دفاع مقدس در استان، به پروژه مرکز فرهنگی(موزه) انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: برخی کشورها در زمینه حفظ آثار جنگ های خود با حساسیت کافی و خیلی دقیق کار کرده اند و در قم نیز، ضرورت دارد نهایت تلاش در معرفی تمامی شهدا از سردار و فرمانده تا سرباز و نیروی عادی و همچنین رشادت فرماندهان پیشتاز جنگ، معمول گردد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان این نکته که موزه باید در ذهن مخاطبان و بازدید کنندگان اثرگذاری داشته باشد، بر همکاری کامل این بنیاد به عنوان عضو هیئت امناء بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان و همچنین کمیته محتوایی موزه تاکید کرد.
احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه حفظ آثار دفاع مقدس، یاد آور شد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق مطالبات ایشان، با عنایت خاص شهدا و همکاری و همدلی نهادهای استان، اقداماتی از قبیل مقدمات برگزاری جشنواره تحقیقات دانشجویی در زمینه دفاع مقدس، ایجاد کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری برای اولین در کشور در دانشگاه آزاد اسلامی قم، امور مربوط به خاکسپاری و یادمان های شهدای گمنام، احراز رتبه نخست استان در سال گذشته در زمینه چاپ کتب مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت در استان و بسیاری اقدامات دیگر، انجام شده است.
وی توجه به تاریخ انقلاب اسلامی در کنار تاریخ پر افتخار هشت سال دفاع مقدس و همچنین توجه ویژه به نقش زنان و روحانیت در دفاع مقدس را از ویژگی های منحصر به فرد موزه استان قم در کشور برشمرد و افزود: این پروژه عظیم، علاوه بر افق بلند توسعه استان، تجلی همدلی و همراهی با خانواده های معظم شهدا که عزیز ترین افراد خود را تقدیم انقلاب اسلامی نمودند، خواهد بود.

 
 


شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com