کد خبر ۲۹۳۲۴ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۱
مدیرکل میراث فرهنگی قم :

۲۰ هزار تخت به ظرفیت اقامتگاه‌های استان قم اضافه می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم با بیان اینکه بیشتر زائران و مسافران مستقر در اقامتگاه‌های استان زائران غیرایرانی هستند، گفت: درحال حاضر حدود ۹ هزار تخت در اقامتگاه‌های استان داریم که ۲۰ هزار تخت طبق برنامه ششم به این ظرفیت اضافه می‌شود.

به گزارش قم نا ، عیسی رضایی با بیان اینکه روزانه بیش از هشت هزار زائر و مسافر وارد قم می‌شود، اظهارداشت: با این حجم زائر ظرفیت‌های اقامتی پاسخگو نیست و در حال حاضر تمام ظرفیت‌ واحدهای اقامتی تکمیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه بیشتر زائران و مسافران مستقر در اقامتگاه‌های استان زائران غیرایرانی هستند، عنوان کرد: در حال حاضر حدود 9 هزار تخت در اقامتگاه‌های استان داریم که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسعه زیرساخت‌های اقامتی را در دستور کار داریم.

وی از افزایش 20 هزار تخت در برنامه ششم خبرداد و عنوان کرد: ارائه تسهیلات و همکاری سازمان‌ها و نهادها با سرمایه‌گذاران می‌تواند شرایط را برای توسعه زیرساخت‌ها فراهم کند.

رضایی از احداث 60 طرح با هدف توسعه گردشگری در استان قم خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر اداره کل میراث فرهنگی استان قم یک هزار و 600 فرصت شغلی برای هنرمندان استان ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم به لزوم معرفی 350 اثر تاریخی ثبتی و صنایع دستی بومی در استان قم تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران، توسعه زیرساخت‌های گردشگری مذهبی و زیارتی و معرفی جاذبه‌های گردشگری دارند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com