کد خبر ۲۶۹۲۹ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

ایستگاه‌های راهنمای زائر در محدوده مسجد مقدس جمکران ایجاد می‌شود

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم از ایجاد ایستگاه‌های راهنمای زائر در محدوده مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) خبر داد.

به گزارش قم نا , عیسی رضایی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی ،صنایع‌دستی و گردشگری  با اشاره به اینکه جلساتی با ادارات مختلف درزمینهٔ اسکان زائران انجام‌شده است، اظهار داشت: انجمن‌های صنفی مختلفی به منظور اسکان زائران صورت گرفته است و در این راستا  هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و خانه مسافرها خدمات لازم را به زائران ارائه می‌دهند.

دبیر ستاد تسهیلات زائران استان قم با اشاره به اینکه از ظرفیت اماکن عمومی مثل حسینیه‌ها و امامزاده‌ها و اماکن ورزشی و مساجد برای اسکان زائران استفاده می‌شود، افزود: حدود 500 کلاس از ظرفیت مدارس برای اسکان زائران در ایام نیمه شعبان در نظر گرفته‌شده است.

رئیس کمیته اسکان زائران نیمه شعبان در قم با اشاره به اینکه از روز 13 الی 15 خرداد امکان اسکان فراهم‌شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت بوستان‌ها و کمپ‌های سطح شهر که توسط شهرداری آماده سازی شده است  نیز امکان اسکان زائران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه که گروه بازرسی‌ برای نظارت بر روند اسکان زائران ایجادشده است، گفت: این گروه متشکل از ادارات مختلف از جمله تعزیرات، اماکن، نیروی انتظامی، بهداشت و سازمان میراث فرهنگی ،صنایع‌دستی و گردشگری است.

رضایی با اشاره به اینکه این گروه بازرسی به منظور بازدید از هتل‌ها و سایر مراکز گردشگری استان قم در این ایام  ایجادشده است، تصریح کرد: این گروه نظارتی با انجام بازرسی از تمام واحدهای گردشگری تلاش می‌کند تا هیچ‌گونه حقی از زائران اجحاف نشود.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم افزود: برخی از تأسیسات گردشگری به صورت داوطلبانه نسبت به برقراری ایستگاه‌های صلواتی اقدام کرده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه با همکاری روابط عمومی استانداری قم بروشورها و نقشه‌هایی به منظور راهنمایی زائران منتشرشده است، خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های  راهنمای زائر در محدوده  مسجد مقدس جمکران و  حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) احداث می‌شود.

منبع : تسنیم 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com