کد خبر ۳۰۹۰۰ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم تاکید کرد

لزوم آشنا کردن کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اهمیت آشنا کردن کودکان با میراث فرهنگی گفت: این آشنایی باید از اوان کودکی شکل بگیرد تا کودکان و نوجوانان ما با فرهنگ و تمدن شهر و کشور خود آشنا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عیسی رضایی بعد از ظهر امروز در بازدید از مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با بیان اینکه زمینه‌ها و بسترهای مناسبی برای معرفی صنایع دستی در قم ایجاد شده است افزود: دانشگاه علمی کاربردی از جمله مراکزی است که در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته است.

وی آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ و فرهنگ را از ضروریات دانست و بیان کرد: زمانی که کودکان و نوجوانان ما نسبت به پیشینه تمدن و فرهنگ خود آگاه باشند به آن پایبند می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: این آشنایی موجب شکل‌گیری ذهنیت کودکان و نوجوانان می‌شود و در شکل‌گیری آینده آنها نیز موثر خواهد بود.

رضایی بیان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی از طرح‌های تاریخی، فرهنگی و مردم‌شناسی حمایت می‌کند زیرا اهمیت بحث فرهنگ‌سازی در این زمینه برای ما بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه 357 اثر تاریخی قم به ثبت ملی رسیده‌اند اذعان کرد: بسیاری از جاذبه‌های گردشگری با قدمت چند هزار ساله  هنوز برای بسیاری از مردم ناشناخته است و باید برای معرفی این مراکز تلاش بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ضرورت اطلاع‌رسانی در این زمینه را مورد توجه قرار داد و گفت: زمانی که اطلاع‌رسانی انجام شود و آگاهی‌ها افزایش یابد بازدیدها بیشتر شده و همگان خود را در نگهداری و حفظ این آثار موظف می‌دانند.

رضایی ادامه داد: آماده‌ایم تا اطلاعات خود در مورد آثار تاریخی را از طریق کارشناسان در اختیار نسل جوان و نوجوان قرار دهیم.

وی در خصوص موزه مردم‌شناسی قم اظهار کرد: این موزه که در خانه تاریخی زند قرار دارد نوع پوشش، آداب و رسوم، فرهنگ، مشاغل و ... مردم قم را در دوره‌های مختلف نشان می‌دهد و هنوز جای کار زیادی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه همه ساله کاوش‌های باستان‌شناسانه روی آثار تاریخی قم انجام می‌شود افزود: 14 هزار شیء کشف شده از مناطق مختلف که در مخازن میراث نگهداری می‌شود ظرفیت تبدیل به سایت موزه را دارند تا در معرض دید مردم قرار بگیرند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com