کد خبر ۲۹۳۳۸ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه تاکید کرد

هم‌افزایی انجمن‌های علمی لازمه پاسخگویی به نیازهای جامعه

عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم تعامل و هم‌افزایی هر چه بیشتر و مطلوب‌تر انجمن‌های علمی حوزه را لازمه پاسخگویی به نیازهای جامعه و تلاش به منظور حل مشکلات عنوان کرد.

به گزارش قم نا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی همت بناری بیان کرد: با توجه به اینکه انجمن‌های علمی حوزه مجموعه‌های تخصصی پژوهشی و علمی به شمار می‌روند و جمع متخصصین در آن‌ها وجود دارد بنا بر این به صورت طبیعی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار اثرگذار هستند و در صورت هم افزایی نهادها و مراکز علمی و انجمن‌های حوزوی با یکدیگر شاهد گام‌های بسیار خوبی در رفع مشکلات جامعه خواهیم بود.
وی افزود: بی‌شک اگر بخواهیم مشکلات جامعه را به خوبی شناسایی و حل کنیم باید به سراغ متخصصین برویم و کارشناسان و متخصصان حاضر در انجمن‌های علمی که از سویی کارشناس دینی به شمار می‌روند و از سوی دیگر در شاخه‌های علوم انسانی دارای تبحر هستند می‌توانند بیشترین نقش آفرینی را در این باره داشته باشند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: البته طبعاً مسایل علمی قبل از هر چیز باید طبقه‌بندی شده و برای حل مشکلات نگاه تخصصی و روشمند و علمی وجود داشته باشد و اعضای انجمن‌های علمی حوزه مرکب از کارشناسان و متخصصان علوم انسانی و علوم جدید بهترین ظرفیت در این راستا محسوب می‌شوند که می‌توانند مسایل را به صورت دقیق علمی و کارشناسی شده مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است این که این انجمن‌ها با هماهنگی و انسجام بیشتر بتوانند به نیازهای جامعه در عرصه‌های مختلف پاسخگو باشند و لازمه این امر آن است که به صورت جزیره‌ای عمل نکنند تا نتایج بهتری با هم افزایی‌ها حاصل شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com