کد خبر ۲۹۳۶۲ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
آیت‌الله اراکی در دیدار با رئیس صلیب سرخ جهانی مطرح کرد

‌آمادگی ‌مجمع تقریب مذاهب برای همکاری با صلیب سرخ/انجام پژوهش‌های تطبیقی در حوزه حقوق بشر

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: آمادگی داریم به عنوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی و از سوی حوزه علمیه قم، هر نوع همکاری در عرصه مسائل حقوق بشری و دوستانه با صلیب سرخ جهانی داشته باشیم.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در دیدار با پیر مائوری رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ اظهار کرد: انبیای الهی برای احیای حقوق بشر بر اساس آنچه خداوند تعیین فرموده به رسالت برگزیده و تمام مردم جهان را به صلح و برابری حقوق دعوت کردند.

وی با بیان اینکه اگر موسسات بین‌المللی با همکاری مراکز ‏علمی، طرحی جدی برای ارائه تحقیقات و تبدیل آنها به تصمیمات رسمی داشته باشند، می ‏توان کمک بسیاری به جلوگیری از تجاوز علیه بشریت داشته باشند، افزود: آمادگی داریم به عنوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی و از سوی حوزه علمیه قم، هر نوع همکاری در عرصه مسائل حقوق بشری و دوستانه با صلیب سرخ جهانی داشته باشیم.‏

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب با بیان اینکه حوزه علمیه در عرصه مسائل حقوقی تولیدات فراوانی دارد، اظهار کرد: همچنین همایش‌ها و کنفرانس‌های خوبی در زمینه حقوق بشر در قم برگزار شده است.

آیت الله اراکی تصریح کرد:دراین زمینه به سه کار عمده نیاز داریم؛استفاده از ظرفیت‌های علمی مراکز حوزوی می تواند در هر سه مرحله موثر باشد و ما نیز آماده همکاری در همه حوزه ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین کار به حوزه پژوهش مربوط و مجمع تقریب آمادگی داردکه از دیدگاه اسلام و همه ادیان الهی، کارهای گسترده ای انجام دهد، افزود: با توجه به نیاز این مجمع دانشگاه مذاهب اسلامی را نیز تاسیس و همه مذاهب اسلامی در آن مورد بررسی قرار می‌گیرند و اساتیدی از همه مذاهب در آن حضور دارند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب با بیان اینکه آمادگی انچام پژوهش‌های تطبیقی در حوزه حقوق بشر را نیز داریم خاطرنشان کرد: عرصه دوم به تبدیل پژوهش ها به مقررات و طرح‌هایی اختصاص دارد که می‌توانند ضامن تامین حقوق بشر باشند.

آیت الله اراکی گفت: ایجاد کمپین‌های حمایتی از حقوق بشر که در عمل، راه را برای پیاده‌سازی حقوق بشر دوستانه هموار می کند در مرحله سوم قراردارد.

وی با بیان اینکه هر سه حوزه جدا از سیاست‌های دولت‌ها هستند،بیان داشت: البته این سه عرصه می‌توانند در سیاست‌گذاری دولت‌ها موثر باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com