کد خبر ۲۹۴۰۲ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۱
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان قم:

15 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان قمی ارائه می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از ارائه تسهیلات 15 میلیارد ریالی به هنرمندان قمی خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، مهدی نصراصفهانی با اشاره به تفاهم‌نامه سال گذشته معاونت صنایع دستی سازمان با موسسه کارآفرینی امید در سطح ملی گفت: این تفاهم‌نامه برای امسال نیز تمدید شد از این رو این مبلغ در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از هنرهای دستی هنرمندان ارائه می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات برای کسانی که به دنبال ایجاد اشتغال جدید، توسعه کارگاه‌های تولیدی، شرکت در نمایشگاه‌های استانی، فراملی و برون مرزی و معرفی تولیدات صنایع دستی در سطح ملی و بین المللی هستند اختصاص می‌یابد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه تسهیلات به هنرمندان افزایش خواهد یافت گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده این تسهیلات افزایش می‌یابد و محدودیتی در ارائه تسهیلات به هنرمندان نداریم.

وی بیان کرد: هنرمندان می‌توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست کتبی برای دریافت تسهیلات ارائه دهند تا در اسرع وقت موضوع مورد نظر پیگیری شده و تسهیلات پرداخت شود.

نصر ادامه داد: هنرمندان استان قم در بیش از 100 رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند برخی از این رشته‌ها مختص به استان و بومی است که هنرمندان توانسته‌اند در سطح ملی بدرخشند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هفت میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان پرداخت شد گفت: در سال 93 به هنرمندانی که اشتغال جدید ایجاد کرده بودند این تسهیلات ارائه شد ولی امسال این تسهیلات با سیاست‌های تشویقی و تبصره‌ها به اقشار مختلف از هنرمندان اختصاص می‌یابد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطر نشان کرد: سال گذشته 14 نفر این تسهیلات چهار درصدی را دریافت کردند که امسال نیز از هنرمندان دعوت می‌کنیم برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com