کد خبر ۳۱۸۶۶ انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶
سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی قم اعلام کرد:

بیش از 10 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری قم هزینه شد

سرپرست دفتر فنی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از تخصیص 10 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های گردشگری قم طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، کاظم فدائیان اظهار داشت : با اشاره به اینکه این رقم از اعتبارات ملی سال گذشته تخصیص یافته است، اظهار داشت: این مبلغ برای پنج طرح عمرانی توسط این اداره کل انجام شده است.

سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: گازرسانی و آب‌رسانی به منطقه نمونه گردشگری خلجستان، گاز‌رسانی و برق‌رسانی به پارک آبی غدیر، احداث سکوی آبخوری و آلاچیق‌های در بوستان فدک از جمله طرح‌های عمرانی است که برای توسعه گردشگری در این استان هزینه شده است.

فدائیان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری از اولویت‌های اول توسعه استان است، گفت: در راستای تقویت زیرساخت‌های تاسیسات گردشگری در این استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از سرمایه گذاران حمایت می‌کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته گردشگری به عنوان گسترده‌ترین صنعت در استان قم مورد توجه قرار گرفت از این رو این اداره کل نیز در کنار سرمایه گذاران بخش خصوصی، با تعریف طرح‌های عمرانی متعدد اقدام به تکمیل و اصلاح زیرساخت‌های مورد نیاز این صنعت در استان کرده است.

سرپرست دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: در سال جاری با پیگیری‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از محل اعتبارات استانی و ملی طرح‌های جدیدی جهت توسعه تاسیسات گردشگری تعریف شده است که در دست اقدام است.

وی همچنین از سرمایه گذاری 20 هزار و 208 میلیارد ریالی بخش خصوصی در تاسیسات گردشگری قم خبر داد و گفت: این مبلغ برای ساخت 25 هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و مراکز اقامتی و 23 مجتمع بین راهی و پذیرایی اختصاص یافته است که با پیشرفت 15 الی 80 درصدی در حال احداث است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com