کد خبر ۲۹۵۱۲ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۷
نماینده مردم قم در مجلس:

بازی هسته ای تمام نشده که دم از برد بزنیم/ داوران این عرصه بازیکنان حریف هستند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادعای برد سه بر دو در عرصه مذاکرات هسته ای را با توجه به ادامه دار بودن این رقابت دور از واقعیت خواند و تاکید کرد که باید مراقب همه عرصه ها باشیم چراکه داوران این بازی، بازیکنان حریف محسوب می شوند.

به گزارش قم نا به نقل از رسا ، احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بیستمین گردهمایی علما و روحانیون شهرستان طبس که ظهر امروز در مجتمع نرجس خاتون قم برگزار شد، با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: دشمنان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها به دنبال توقف برنامه هسته‌ای ایران بودند و بهانه گیری‌ها و زورگویی‌های آن در این توافق نشان از این مهم دارد.
وی با بیان این که آمریکایی‌ها به این زودی عقب نشینی نمی‌کنند، ابراز داشت: اگر مسائل هسته‌ای حل شود آن‌ها مسائل دیگر مانند حقوق بشر و تروریسم و جایگاه ایران در منطقه را پیش خواهند کشید.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در مجلس در بررسی برجام به دنبال این مسأله هستیم که آیا تحریم‌ها لغو می‌شوند یا تعلیق و دیگر این که در برجام ما باید برنامه هسته‌ای مان را برچینیم یا اینکه می‌توانیم فعالیت مان را به تدریج انجام دهیم.
امیر آبادی فراهانی با اشاره به اظهارات رییس جمهور در رابطه با بازی برد برد گفت: این که رییس جمهور گفته ما بازی را سه دو بردیم قبول ندارم چون که این بازی هنوز تمام نشده و ده سال ادامه دارد و آنچه که در این بازی باید به آن توجه داشت این است که داوران این بازی همان بازیکنان طرف مقابل هستند.
وی تصریح کرد: اگر ما به تعهدات خود در برجام عمل نکنیم آن‌ها به راحتی می‌توانند پرونده ما را به شورای امنیت بکشانند و با یک قطعنامه جدید همه تحریم‌ها را برگردانند و اگر آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند ما این توانایی را نداریم که آن‌ها را به شورای امنیت بکشانیم و در واقعیت هیچ کاری را نمی‌توانیم در این زمینه انجام دهیم.
امیر آبادی فراهانی تیم هسته‌ای را فرزندان این ملت دانست و افزود: باید مراقب باشیم موضوع هسته‌ای دو دستگی در کشور ایجاد نکند و باید نقد و بررسی این توافق وحدت ما را به چالش نکشاند چرا که دشمن همین دو دستگی را در کشور می‌خواهد و این برای کشور سم مهلکی است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این توافقنامه نه فتح الفتوح است که برای آن جشن بگیریم نه شکست است که بخواهیم به خاطر آن نا امید شویم و عزا بگیریم و فقط یک توافق بین ایران و شش قدرت برتر است که همین یک دلیل قدرت جمهوری اسلامی ایران را در دنیا ثابت می‌کند چرا که دشمن مجبور شد پای میز مذاکره حاضر شود.
وی با اشاره به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: در برجام می‌شود فهمید که آیا تیم هسته‌ای از خطوط قرمز هسته‌ای عبور کرده است یا نه ولی متأسفانه باید گفت که آن‌ها از یک سری خطوط قرمز انقلاب عبور کرده‌اند.
وی قدم زدن آقای ظریف و وزیر امور خارجه آمریکا را عبور از خطوط قرمز انقلاب دانست و ابراز داشت: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نتوانست مجلس را در این زمینه قانع کند چرا که وقتی وی با وزیر خارجه امور خارجه آمریکا قدم می‌زد دل طرفداران انقلاب را در دنیا خالی کرد.
امیر آبادی فراهانی با تأکید بر این که تیم مذاکره کننده در موضوع دیپلماسی عمومی در دنیا موفق بود اظهار داشت: تیم هسته‌ای ما در این مذاکره به دنیا ثابت کرد که ملت ایران اهل مذاکره و گفت و گو هست و به هیچ عنوان جنگ طلب نیست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در بخش تحریم‌های اقتصادی رهبر معظم انقلاب خط قرمزها را مشخص کرده است خاطر نشان کرد: یکی از خطوط قرمز ما این بود که تحریم‌ها یک جا برداشته شود و همچنین تحریم‌های بانکی روز امضای توافق برداشته شود و بقیه تحریم‌ها نیز متناظر باشد با کارهایی که انجام می‌شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در بحث تحریم‌های آمریکا دو نوع تحریم به عنوان اولیه و ثانویه داریم تصریح کرد: تحریم‌های اولیه از روز گروگان‌گیری دیپلمات‌های جاسوس آمریکایی در سفارت آمریکا شروع شد که این تحریم‌ها مختص شرکت‌های آمریکایی و شهروندان آن می‌باشد و تحریم‌های ثانویه نیز از سال 2008 قوت گرفت و این تحریم‌ها شامل شرکت‌های غیر آمریکایی بود که اگر این شرکت‌ها با ایران معامله می‌کردند آمریکا آن‌ها را جریمه می‌کرد که از این طریق نیز دو میلیارد دلار درآمدزایی داشت.
وی تحریم‌ها را جزیی از مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: همه مشکلات اقتصادی ما ربطی به تحریم‌ها ندارد بلکه ما خود تحریم هستیم و نمونه‌ای از این خود تحریمی‌ها به بانک‌ها، دلال‌ها و اداره مالیات بر می‌گردد.
امیر آبادی فراهانی با بیان این که تحریم‌های ثانویه پیرو تحریم‌های آمریکایی‌ها هست ابراز داشت: آن‌ها به خاطر جریمه مجبور بودند با آمریکایی‌ها همکاری کنند و برداشتن تحریم‌ها را نیز منوط به هماهنگی جمهوری اسلامی با آمریکایی‌ها می‌داند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تحریم شورای امنیت مهمترین تحریم علیه ماست چرا که همه کشورهای دنیا ملزم به اجرای قطعنامه شورای امنیت هستند.
وی قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: این قطعنامه خیلی سختگیرانه‌تر از برجام است چرا که در برجام ما با پنج کشور ولی در قطعنامه با کل دنیا روبرو هستیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که اجرای دو بند قطعنامه بسیار دشوار است اظهار داشت: یکی از این دو بند این است که ما به هیچ عنوان نباید صادرات تسلیحات نظامی داشته باشیم و این به معنی این است که دیگر نمی‌توانیم به لبنان، سوریه، فلسطین و یمن تسلیحات نظامی ارسال کنیم.
وی به دومین بند قطعنامه اشاره کرد و گفت: شورای امنیت تصویب کرده است که ما حق ساختن موشک‌هایی که قابلیت حمل دویست کیلو مواد تسلیحاتی داشته باشند نداریم و موشک‌هایی که در چند سال اخیر در جمهوری اسلامی طراحی و ساخته شده است قابلیت حمل بیش از دویست کیلو مواد را دارد که این بند کار را برای جمهوری اسلامی دشوار می‌کند.
وی یکی از اهداف تحریم‌ها را براندازی کشور از طریق مشکلات اقتصادی دانست و تأکید کرد: آن‌ها در این زمینه خوشبختانه موفق نشدند چرا که درایت رهبر معظم انقلاب چاره ساز این مشکل شد.
امیر آبادی فراهانی به دومین هدف تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: دومین هدف آن‌ها توقف برنامه هسته‌ای بود که خوشبختانه نیز در این زمینه هم موفق نشدند چرا که ما اورانیوم را از پنج درصد به بیست درصد رساندیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که هدف آن‌ها از تضعیف اقتصاد جمهوری اسلامی تضعیف دفاعی و تحرکات منطقه‌ای بود خاطرنشان کرد: در این زمینه آ‌ن‌ها تا حدودی موفق شدند چرا که عربستان در سوریه سی و دو میلیارد هزینه کرد تا بتواند حکومت سوریه را تغییر دهد و متأسفانه این هزینه برای جمهوری اسلامی بسیار بالا بود و انجام آن غیر ممکن.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲

تبلیغ نامحسوس

پاسخ