کد خبر ۲۹۵۷۱ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۷
مدیرعامل شرکت گاز استان قم:

۵۲ روستای قم تا پایان سال ۹۶ گازرسانی می‌شوند

غلامرضا فرجی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۶ تمامی روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، گفت: در هفته دوم شهریور ماه امسال گازرسانی به روستای قمرود به پایان خواهد رسید.

به گزارش قم نا ، غلامرضا فرجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت گاز استان قم قدمت ۳۶ ساله دارد، اظهار کرد: در حال حاضر در شهر قم ۹۹ درصد، روستا ۸۳ درصد و در کل استان ۹۷ درصد مردم از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۵۰ هزار مشترک خانگی و ۲ هزار و ۸۰۰ مشترک صنعتی در استان قم وجود دارد که سعی داریم به روستاهای بالای ۲۰ خانوار گاز رسانی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه در استان ۱۵۶ روستا بالای ۲۰ خانوار وجود دارد، گفت: از مجموع این روستاها ۵۲ روستا هنوز گازرسانی نشده است.

فرجی تصریح کرد: ۲۲ روستا در بخش مرکزی، ۱۱ روستا در بخش سلفچگان، ۱۵ روستا در بخش دستجرد، سه روستا در بخش کهک و یک روستا در بخش جعفریه از مجموع ۲۲ روستا هستند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۹۶ تمامی روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، گفت: در هفته دوم شهریور ماه امسال گازرسانی به روستای قمرود به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم خاطر نشان کرد: برای گازرسانی به ۵۲ روستای قم مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال باید هزینه شود که تنها برای ۱۳ روستا بخش خلجستان مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

فرجی با اشاره به اینکه شرکت گاز ۳۲۴ هزار مشترک شهری دارد، گفت: ۲۴ هزار مشترک روستای نیز این شرکت دارد.

وی بیان کرد: مصرف گاز در استان در سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۱۳ میلیون مترمکعب بوده که از این مقدار ۹۷۷ میلیون متر مکعب را نیروگاه برق استان مصرف کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه ۷۷ درصد سبد انرژی کشور را گاز تامین می‌کند، گفت: این مقدار در استان قم به ۷۸ درصد می‌رسد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com