کد خبر ۳۰۲۸۵ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶
مدیرعامل شرکت گاز استان قم اعلام کرد:

وجود بیش از 350 هزار مشترک گاز در قم/اتمام گازرسانی به 52 روستای قم تا پایان سال

غلامرضا فرجی مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به آمار مشترکان شرکت گاز استان قم تعداد مشترکان خانگی را 350 هزار مشترک اعلام کرد و افزود: 2 هزار و 800 مشترک صنعتی نیز در استان قم وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، غلامرضا فرجی با اعلام اینکه استان قم 156 روستای بالای 20 خانوار در پنج بخش دارد اظهار کرد: از مجموع این روستاها 52 روستا هنوز گازرسانی نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با ابراز اینکه در برنامه و تعهدات شرکت گاز مقرر شده بود که به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار گازرسانی کنیم ادامه داد: تاکنون  104 روستا از نعمت گاز برخوردار شده و 52 روستای دیگر  باقی مانده است.

فرجی اظهار کرد: 22 روستا در بخش مرکزی، 11 روستا در بخش سلفچگان، 15 روستا در بخش دستجرد، سه روستا در بخش کهک و یک روستا در بخش جعفریه مجموع 52 روستا را تشکیل می‌دهند.

اتمام گازرسانی به 52 روستای قم تا پایان سال 96

وی یادآور شد: شرکت گاز استان قم در راستای تعهدات خود تا پایان سال 96 گازرسانی به 52 روستای باقیمانده را به اتمام خواهد رساند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در خصوص اعتبار لازم برای گازرسانی به این روستاها اعلام کرد: برای گازرسانی به 52 روستای باقیمانده استان قم، مبلغ 500 میلیارد ریال باید هزینه شود.

فرجی با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای زیر 20 خانوار در برنامه کشوری تعریف نشده است، بیان کرد: این کار به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست اما شرکت گاز به تعهدات خود در راستای گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار مصمم است.

وی به شرایط سخت گازرسانی در برخی از روستاها اشاره کرد و یادآور شد: روستاهایی هستند که هزینه گازرسانی به آنها زیاد است، به عنوان نمونه بخش کهک با 25 روستای بالای 20 خانوار از چنین شرایطی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اعلام اینکه بحث گازرسانی به روستای وشنوه 11 سال است که در حال پیگیری است، اظهار کرد: این روستا به 60 میلیارد ریال هزینه برای گازرسانی نیاز دارد.

فرجی با بیان اینکه در استان خط انتقال گاز نداریم، ادامه داد: گازرسانی به بخش خلجستان از طریق CNG انجام خواهد شد‌، افزود: تنها برای 13 روستای بخش خلجستان مبلغ 330 میلیارد ریال هزینه نیاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه شرکت گاز استان قم 36 سال قدمت دارد افزود: تا به امروز 99 درصد شهر قم، 83 درصد روستاها و 97.5 درصد کل استان قم زیرپوشش شبکه گاز قرار گرفته‌اند.

فرجی تعداد مشترکان خانگی را 350 هزار مشترک اعلام کرد و ادامه داد: 2 هزار و 800 مشترک صنعتی نیز در استان قم وجود دارد.

348 هزار مشترک گاز شهری و روستایی

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان قم 324 هزار مشترک شهری دارد اضافه کرد: همچنین 24 هزار مشترک روستایی از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم اظهار کرد: جلوگیری از مهاجرت به شهرها و جلوگیری از خالی روستاها از سکنه و رونق محصولات کشاورزی از ثمرات گازرسانی به روستاهاست.

فرجی مصرف گاز استان در سال گذشته را 2 میلیارد و 413 میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: 977 میلیون متر مکعب از این مقدار را نیروگاه سیکل ترکیبی استان مصرف کرده است.

وی با اعلام اینکه 77 درصد سبد انرژی کشور از گاز تامین می‌شود گفت: این مقدار در استان قم به بیش از 78 درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه شرکت گاز از بدو تاسیس با 100 انشعاب و 6 کیلومتر شبکه فعالیت خود را آغاز کرد گفت: در حال حاضر 165 هزار انشعاب گاز داریم.

فرجی افزود: از مجموع 165 هزار انشعاب موجود 140 هزار انشعاب شهری و 25 هزار انشعاب دیگری روستایی است.

شرکت گاز قم پیشتاز در گازرسانی مسکن مهر

وی با اشاره به چگونگی گازرسانی در بخش مسکن مهر اظهار کرد: شرکت گاز استان قم در بحث گازرسانی در بخش مسکن مهر پیشتاز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم یادآور شد: از 35 هزار واحد مسکن مهر در قم تاکنون گازرسانی 33 هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

فرجی در پایان با اشاره به عملکرد این شرکت در مسکن مهر در بخش‌های مختلف استان ابراز کرد: بخش خلجستان فاقد مسکن مهر بوده و تاکنون 2 هزار واحد مسکونی در چهار بخش مرکزی، سلفچگان، کهک و جعفریه باید گازرسانی شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com