کد خبر ۲۹۶۰۳ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

۵۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت در قم هزینه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برای اجرای طرح تحول سلامت طی دو سال اخیر ۵۷ میلیارد تومان در قم هزینه شده است.

به گزارش قم نا ، ابوالفضل ایرانی‌خواه شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت روز پزشک که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با تبریک روز پزشک اظهار داشت: مراسم گرامیداشت روز پزشک امسال در قم به برکت تقارن با ایام دهه مبارک کرامت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شده است.

ایرانی‌خواه با اشاره به اقدامت صورت گرفته در عرصه بهداشت و درمان طی دو سال اخیر در استان قم اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت در طی دو سال اخیر ۵۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

۴۶ میلیارد تومان برای بهسازی و هتلینگ بیمارستان‌های قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در قم در شأن مردم این شهر نبوده و نیست، افزود: قبل از اجرای طرح تحول سلامت وضعیت ظاهری مراکز درمانی در قم بسیار ناپسند بود و در طی این مدت ۴۶ میلیارد تومان برای بهسازی و هتلینگ بیمارستان‌ها هزینه شده است و امروز شاهد تغییرات محسوسی هستیم که قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی گفت: مبلغ ۳ میلیارد تومان برای اقامت پزشکان مقیم هزینه شده و در زمینه ارتقاء ویزیت پزشکان نیز در ابتدای کار هستیم که در این خصوص ۲ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به خدمات اورژانس هوایی در قم افزود: اورژانس هوایی خدمتی مدرن از سوی جامعه پزشکی است که این اورژانس در قم با حضور وزیر بهداشت و همزمان با ۱۴ استان کشور راه‌اندازی شده است.

قم بیشترین آمار در زمینه مأموریت‌های اورژانس هوایی را دارد

وی با بیان اینکه متأسفانه در قم بیشترین آمار در زمینه مأموریت‌های اورژانس هوایی را داشته‌ایم، افزود: به برکت حضور این اورژانس رتبه نخست انتقال مجروحین و مصدومین حوادث و سوانح را در کشور کسب کرده‌ایم که این اورژانس هوایی توانسته مجروحین را در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی منتقل کند که در این زمینه هم یک میلیارد تومان هزینه شده است.

ایرانی خواه با بیان اینکه در زمینه قراردادهای پرستاران نیز ۸۰۰ میلیون تومان در قم هزینه شده است، افزود: پرداخت بر اساس عملکرد نیز طرح نوید بخشی در راستای اجرای عدالت است که این زمینه نیز ۸ میلیارد تومان هزینه شد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com