کد خبر ۲۹۶۰۵ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
لیگ والیبال جوانان کشور

شکست میلیمتری والیبالیست‌های قم برابر بوشهر

تیم والیبال جوانان قم با شکست در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز نتوانست مجوز صعود به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ والیبال جوانان باشگاه‌های کشور را کسب کند.

به گزارش قم نا ، امسال با توجه به مهلتی که فدراسیون والیبال برای ثبت‌نام هیئت‌های استانی به منظور حضور در مسابقات لیگ رده سنی جوانان والیبال باشگاه‌های کشور در نظر گرفته بود، تیم‌هایی از سراسر کشور در سه دسته برای کسب مقام قهرمانی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در این میان تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات فصل 1394 والیبال جوانان قهرمانی باشگاه‌های کشور در دسته‌های اول تا سوم تقسیم‌بندی شدند و بازی‌های خود را در گروه‌های مقدماتی به شکل دوره‌ای برگزار کردند تا تکلیف صعود‌کننده‌ها به مرحله نهایی بازی‌ها نیز مشخص شود.

والیبالیست‌های جوان قم نیز در تلاش برای کسب قهرمانی رقابت‌های لیگ والیبال جوانان باشگاه‌های کشور در لیگ دسته سوم این رده سنی به مصاف حریفان خود رفتند و با اینکه در آغاز بازی‌ها شروع خوبی داشتند اما در ادامه با دو باخت غیرمنتظره فرصت صعود را از دست دادند.

در شرایطی که بر اساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون والیبال کشورمان، امسال مسابقات والیبال رده سنی جوانان پسر ایران در سه سطح لیگ‌های دسته اول تا سوم به انجام می‌رسد، والیبالیست‌های جوان قم برای رویارویی با حریفان خود راهی شهر ایلام میزبان مسابقات دسته سوم جوانان کشور شدند.

طبق برنامه‌ریزی مسئولان برگزارکننده این دوره از بازی‌ها، تعداد 12 تیم هیئت‌ ایلام، سمنان، چهارمحال بختیاری، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم، لرستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد در دسته سوم به رقابت پرداختند.

تیم والیبال رده سنی جوانان استان قم در سومین مسابقه خود مقابل تیم هیئت والیبال اردبیل صف‌آرایی کرد و در حالی که از بازی‌های قبل خود روحیه بالایی داشت در میان ناباوری با نتیجه 3 بر 2 مقابل این تیم مغلوب شد.

این در حالی است که تیم جوانان هیئت والیبال استان قم در مرحله گروهی مسابقات امسال لیگ دسته سوم والیبال جوانان باشگاه‌های کشور با تیم‌های هیئت والیبال استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان شمالی، لرستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد همگروه شده است.

تیم والیبال جوانان قم در نخستین بازی خود در این مرحله از پیکارها مقابل چهارمحال بختیاری به پیروزی 3 بر صفر رسید و در دیدار دوم خود نیز موفق عمل کرد و توانست با نتیجه 3 بر صفر مقابل تیم خوب و پرتوان خراسان شمالی با پیروزی زمین مسابقه را ترک کند.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی مسئولان برگزاری این دوره از پیکارها، والیبالیست‌های جوان قم در دیدار بعدی خود مقابل تیم هیئت والیبال استان بوشهر به میدان رفت و در حالی که با کسب برتری در این دیدار می‌توانست راهی مرحله بعد شود رقابت میلیمتری و نزدیک با بوشهری‌ها را 3 بر 2 واگذار کرد تا نتواند صعود کند.

این در حالی است که با تصمیم فدراسیون والیبال، شهرهای تبریز، کرمان و ایلام، میزبان مسابقات دسته اول تا سوم جوانان کشور هستند و این مسابقات از بیست و یکم مرداد ماه آغاز شد و امروز با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد و برترین‌ها مشخص شدند.

با توجه به محدودیت سنی در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون والیبال، 12 بازیکن از 15 بازیکن هر تیم می‌توانند متولد یازدهم دی‌ماه سال 1375 به بالا باشند و برای این بازیکنان نیز باید گواهی اشتغال به تحصیل عکس‌دار تا پایان شهریور ماه سال جاری ارائه شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com