کد خبر ۲۹۲۹۸ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
با پایان رقابت 24 تیم

پسران والیبالیست قم به مقام سوم کشور دست یافتند

تیم والیبال پسران قم با کسب مقام سوم و مدال ارزشمند برنز به کار خود در پیکارهای والیبال قهرمانی دانش‌آموزان کشور پایان داد.

به گزارش قم نا ، کسب عنوان سومی مسابقات دانش‌آموزان کشور برای والیبالیست‌های مستعد و آینده‌دار قمی در حالی رقم خورد که پیش از این پسران دانش‌آموز قم در رشته‌های دو و میدانی و تنیس‌ روی‌میز مدال‌های طلا، نقره و برنز متعددی را کسب کرده‌اند.

دانش‌آموزان والیبالیست قمی در شرایطی موفق به کسب عنوان سوم کشور شدند که تیم پسران دو و میدانی قم به یک نشان طلا و یک مدال برنز دست یافته و تیم پسران هیئت تنیس روی‌میز قم نیز دو مدال نقره در مقاطع ابتدایی و متوسطه به دست آورده‌اند.

سی و دومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان پسر سراسر کشور هم‌اکنون به میزبانی استان خراسان‌رضوی و در مشهد مقدس در حال برگزاری است و تیم والیبال رده سنی متوسطه قم با درخشش در این مسابقات در حضور تمامی مدعیان قهرمانی موفق به کسب مقام سوم شد.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی کمیته برگزارکننده این رقابت‌ها، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال در بخش متوسطه با حضور بیست و چهار تیم از استان‌های مطرح ورزش والیبال کشورمان در شش گروه چهار تیمی برگزار شد.

بر همین اساس تیم والیبال رده متوسطه اول استان قم با تیم‌های والیبال دانش‌آموزان استان‌های کرمانشاه، خراسان رضوی و اصفهان همگروه بود، در حالی که به زعم اکثر کارشناسانی که این مسابقات را از نزدیک رصد می‌کردند، تیم قم در سخت‌ترین گروه به میدان رفت.

گام نخست برای والیبالیست‌های خوب قمی با شکست همراه بود تا جایی که پسران دانش‌آموز قم در مقابل تیم کرمانشاه با نتیجه دو بر یک طعم تلخ شکست را چشیدند، اما در بازی دوم خود مقابل تیم میزبان رقابت‌ها یعنی خراسان رضوی دست به کاری بزرگ زدند و با نتیجه دو بر یک این تیم مدعی را از پیش رو بردارند تا با خیالی آسوده برابر تیم والیبال اصفهان صف‌آرایی کنند.

دیدار سوم و بازی پایانی مرحله گروهی این دوره از مسابقات والیبال آموزشگاه‌های سراسر کشور در حالی برگزار شد که دانش آموزان قمی مقابل اصفهان با پیروزی دو بر میدان را ترک کردند و بدین‌ترتیب راهی مرحله حذفی بازی‌ها شدند.

در مرحله حذفی این دوره از رقابت‌ها تیم والیبال دانش‌آموزان استان قم مقابل نماینده استان یزد قرار گرفت و توانست با نتیجه دو بر یک این تیم را از پیش رو بردارد و به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی راهی مرحله یک چهارم نهایی پایانی بازی‌ها شود و دراین مرحله در مقابل تیم قدرتمند تهران به میدان برود.

قبل از صف‌آرایی والیبالیست‌های قم با تیم مدعی تهران شاید کمتر کسی انتظار پیروزی پسران دانش‌آموز قم را در این بازی حساس داشت، اما زمانی‌ که دانش‌آموزان والیبالیست قم توانستند با ارائه یک بازی برگرفته از مدل کاملا سیستمی بر حریف خود با نتیجه دو بر یک پیروز شوند، نظر تمامی کارشناسان به تیم والیبال قم به عنوان یک مدعی قهرمانی جلب شد.

عبور از سد تهران تیم قم را به مرحله نیمه نهایی بازی‌ها رساند، جایی که والیبالیست‌های مستعد قم برای حضور در فینال این دوره از مسابقات باید از بازی با تیم ارومیه پیروزی کسب می‌کردند، اما اشتباهات فاحش داوری در این بازی حساس گریبانگیر تیم قم شد و نوجوانان قم نتوانستند به فینال بروند.

شکست نزدیک نماینده قم در بازی مقابل تیم ارومیه با نتیجه دو بر یک رقم خورد و بدین‌ترتیب والیبالیست‌های مقطعه متوسطه اول قم راهی دیدار رده‌بندی شدند و این مسابقه در مقابل تیم استان صاحب سبک والیبال ایران یعنی گلستان به انجام رسید که در نهایت با پیروزی تیم قم همراه بود و قم در رده‌بندی نهایی بین 24 تیم حاضر در این بازی‌ها به مقام سوم دست یافت.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com