کد خبر ۲۹۶۲۱ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
ناکامی خدابنده‌لو ادامه دارد

سانداکار قمی پشت خط تیم ملی

سانداکار قم با شکست از جدی‌ترین رقیب خود در اردوی نهایی تیم ملی ووشوی بزرگسالان ایران همچنان پشت خط ورود به تیم ملی باقی مانده است تا در رقابت‌های انتخابی دیگر بخت خود را بیازماید.

به گزارش قم نا ، تنها نماینده ووشوی استان قم در اردوی تیم ملی ووشوی رده سنی بزرگسالان ایران مرتضی خدابنده‌لو است که با سابقه کسب مدال‌های رنگارنگ از مسابقات کشوری یکی از بخت‌های همراهی تیم ملی در مسابقات برون‌مرزی سال 2015 محسوب می‌شود.

خدابنده‌لو از جمله ووشوکاران با سابقه و البته افتخارآفرین استان قم است که طی دو سال اخیر همواره جزو برترین‌های کشور در وزن 56 کیلوگرم بوده و با تلاش و کوشش زیاد و همچنین تحمل تمرینات سخت و طاقت‌فرسا سعی در کسب مجوز همراهی تیم ملی در مسابقات آسیایی و جهانی داشته است.

خدابنده‌لو سال گذشته در چنین ایامی با انگیزه فراوان در اردوی تیم ملی برای کسب مجوز همراهی تیم ایران در مسابقات ووشو هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی شهر اینچئون کره جنوبی تلاش می‌کرد، اما در آخرین اردو از لیست تیم ملی کنار رفت تا نتواند به بازی‌های آسیایی 2014 صعود کند.

این چهره موفق ووشوی استان قم بعد از اینکه نتوانست در جمع ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های آسیایی کره جنوبی قرار بگیرد، انگیزه خود را از دست نداد و با تمام توان در مسابقات ووشوی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی به میدان آمد و بار دیگر به مدال رسید.

کسب مدال برنز از رقابت‌های ووشوی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در اسفند ماه سال گذشته موجب شد تا مرتضی خدابنده‌لو بار دیگر نماینده هیئت ووشو استان قم در اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران شود و بخت خود را این‌بار برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهان بیازماید.

از زمان برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور نزدیک به شش ماه می‌گذرد و در این مدت تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی مختلفی از سوی کادر فنی تیم ملی ووشوی بزرگسالان ایران در نظر گرفته شده تا ملی‌پوشان به حداکثر آمادگی و بهترین شرایط روحی و جسمی برای حضور پرقدرت در مصاف با رقبای خارجی خود دست یابند.

در نهایت آخرین اردوی تیم ملی ووشوی بزرگسالان ایران برگزار شد و این اردو که بیشتر جنبه انتخابی داشت، یک نفر از هر وزن را در پایان یک انتخابی درون‌اردویی برای همراهی تیم ملی ووشوی بزرگسالان ایران در مسابقات جهانی 2015 برگزید.

در وزن 56 کیلوگرم اردوی نهایی تیم ملی ووشوی ایران مرتضی خدابنده‌لو ووشوکار مطرح استان قم و علی بختیاری جدی‌ترین رقیب وی به رقابت پرداختند و دو رقابت برگزار شده بین این دو ووشوکار در نهایت به نفع علی بختیاری‌ به پایان رسید و این ووشوکار در اردوی تیم ملی ماندگار شد تا خدابنده‌لو یک بار دیگر پشت خط تیم ملی بماند.

آخرین انتخابی درون‌اردویی تیم ملی ووشوی بزرگسالان ایران در حالی با حضور ووشوکاران اوزان 56، 60، 65، 70، 75، 80، 85، 90 و به اضافه 90 کیلوگرم برگزار شد که در بخش ساندای مردان و طبق قوانین فدراسیون جهانی هر کشور می‌تواند تعداد پنج سانداکار را اعزام کند.

منبع : فارس 

برچسب ها : ووشو قم نا
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com