کد خبر ۳۴۶۰۸ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
معاون استاندار قم:

پرونده مسکن مهر قم در ۶ ماه اول سال ۹۵ بسته می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: پرونده مسکن مهر قم در ۶ ماه اول سال ۹۵ بسته می‌شود و قم جزو اولین استان‌هایی خواهد بود که پرونده مسکن مهر را به طور کامل به اتمام می‌رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محسن بهشتی بعد از ظهر دوشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم در خصوص مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی که در دهه فجر امسال در قم به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: افتتاح دو هزار و ۲۱۸ واحد مسکن مهر از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان یکی از پروژه‌های شاخص دهه فجر است که در استان قم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر دیگر در استان باقی می‌ماند که این واحدها در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و قم جزو اولین استان‌هایی خواهد بود که پرونده مسکن مهر را به طور کامل به اتمام می‌رساند.

معاون امور عمرانی استاندار قم، ادامه داد: تعداد هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی نیز در شهرها و روستای استان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح ۱۷ واحد آموزشی در استان ابراز داشت: این مدارس در رده‌های تحصیلی مختلف بوده و تکمیل یک هنرستان تربیت بدنی نیز از پروژه‌های دیگری است که در این بخش افتتاح می‌شود.

بهشتی ادامه داد: یکی از پروژه‌های شاخص دیگری که در این ایام مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد آغاز به کار سه واحد صنعتی است که این امر موجب اشتغال‌زایی برای ۲۷۰ نفر شده است.

فاضلاب مشکل اصلی پردیسان است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات پردیسان اظهار داشت: موضوع فاضلاب، امروز مشکل اصلی پردیسان است که برای این طرح در دو ماه گذشته جانمایی صورت گرفته و مناقصه احداث آن برگزار و ۵ شرکت نیز آمادگی خود را برای اجرای آن اعلام کرده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار قم، با بیان اینکه پساب پردیسان مشتریان زیادی دارد، افزود: شهرداری، فرودگاه قم و برخی از واحدهای صنعتی مستقر در محور اراک از مشتریان پساب تصفیه‌خانه پردیسان هستند که تصمیمات لازم در این زمینه پس از بررسی گرفته خواهد شد.

وی یکی دیگر از مشکلات پردیسان را ترافیک آن برشمرد و افزود: بلوار جمهوری به طول هزار متر به زیر بار ترافیک می‌رود و تقاطع غیر هم‌سطح در بلوار الغدیر نیز در حال اجرا است که امیدواریم با اتمام پروژه شهید آوینی تا شهرک قدس بخشی از ترافیک این منطقه کاسته شود.

کلنگ زنی پروژه گازرسانی به روستای وشنوه
بهشتی گفت: یکی از پروژه‌هایی که در ایام دهه فجر کلنگ زنی خواهد، پروژه گازرسانی به روستای وشنوه است که مسیر سختی را دارد و امیدواریم با تأمین اعتباری که صورت گرفته است شاهد اجرای این پروژه باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار قم، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال ۹۶ تمامی روستاها و شهرهای استان قم گازرسانی شوند.

وی با اشاره به آماری از پروژه‌هایی که در ایام دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری می‌رسد، افزود: ۱۳ پروژه در حوزه عمران شهری، ۱۵ پروژه عمران روستایی، ۲۰ پروژه کشاورزی، ۱۷ پروژه آموزشی و ۲ پروژه پزشکی و ۴ پروژه تفریحی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسید.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com