کد خبر ۲۹۶۹۷ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
آیت الله کعبی:

شورای نگهبان در عین اقتدار مظلوم است/ نظارت شورای نگهبان در انتخابات نبود استبداد بر کشور حکومت می کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: این نهاد مهم و ارزشمند در عین اقتدار نهادی مظلومی است چون خدمات شورای نگهبان در اسقرار نهاد حقوقی و قانونی کشور و صیانت از قانون توسط این شورا در این سال ها مغفول واقع شده است.

به گزارش قم نا ، آیت الله عباس کعبی با اشاره به فلسفه وجودی شورای نگهبان گفت: رأی مردم، صیانت از سلامت انتخابات همواره در این سال های پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی به احسن وجه توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی تضمین شده است.


وی افزود: در این بین شورای نگهبان به موجب اصل 4 و اصل 91 تا 99 قانون اساسی به منظور کنترل قوانین به وسیله قانون اساسی و شرع مقدس و از سویی نظارت بر انتخابات تشکیل شده است، یکی از وظایف شورای نگهبان نظارت فقهی بر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است که شامل همه قوانین و مقررات می شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جایگاه برتر حقوقی و فقهی شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی به خوبی تبیین نشده است، اظهار داشت: این نهاد مهم و ارزشمند در عین اقتدار نهاد مظلومی است چون خدمات شورای نگهبان در اسقرار نهاد حقوقی و قانونی کشور و صیانت از قانون توسط این شورا در این سال ها مغفول واقع شده است.


وی ادامه داد: چنین سابقه ای وجود نداشته که 6 فقیه مجتهد مطلق و آگاه به مقتضیات زمان همه قوانین و مقررات را به روز بررسی کنند و به صورت موافق و مخالف بحث و استدلال فقهی داشته باشند و سپس اظهار نظر کنند و این اظهار نظرها مبنای اداره کشور بر پایه فقه شود.


آیت الله کعبی با بیان این که اگر نظارت شورای نگهبان در انتخابات نبود استبداد بر این کشور حکومت می کرد، ابراز داشت: شورای نگهبان توانسته در مقابل قلدری، زورگویی، خیره سری و یکه تازی ها ایستادگی کند، این نهاد ارزشمند اجازه نداده که افراد غیر صالح که صلاحیت های لازم را نداشتند در حاکمیت نفوذ پیدا کنند.


وی با اشاره به علت هجمه های بسیار به آیت الله جنتی عنوان کرد: آیت الله جنتی فقیهی عادل، باتقوا، زاهد، مجاهد، شجاع و حاضر در صحنه است که رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام و جبهه استکبار ایجاد کرده و از سویی ضد انقلاب و جریان های بدخواه ملت را از نفوذ در حاکمیت نا امید کرده است، از همین رو هجمه های بسیار به ایشان وارد می شود.


منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com