کد خبر ۳۱۲۲۴ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۱
وزیر پیشین اطلاعات مطرح کرد:

دشمن در دوران سازندگی، اصلاحات و فتنه انحراف از خط امام را کلید زد

حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات : امروز نیز آنها تلاش می‌کنند با القای کنار آمدن با نظام جهانی، هم‌دست شدن با کدخدا و اشتباهات محاسباتی مسؤولان و نخبگان کشور اصول نظام را تحریف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات، پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی تبلیغی مبلغان محرم الحرام که از سوی مؤسسه امیر بیان در مجتمع امین قم برگزار شد، با بیان این که اصل نهضت امام حسین(ع) مبارزه با تحریف در اسلام بود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد فرمودند که اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم و یا خدای نکرده عمداٌ کنار بگذاریم ملت ایران سیلی خواهد خورد.

 
وی با اشاره به این که اصول گفتمان امام خمینی(ره) در 7 اصل بیان شد، اظهار داشت: اول این که امام به دنبال اثبات اسلام ناب محمدی بودند و نفی اسلام آمریکایی، دوم اتکا به کمک الهی و بی اعتمادی به قدرت‌های مستکبر و زورگو، سوم اعتماد به مردم و رأی و اراده مردم و مخالفت با دخالت خارجی، چهارم حمایت از محرومان و مستضعفان و جلوگیری از اشرافی گری، پنجم مبارزه با استکبار جهانی، ششم استقلال کشور و رد سلطه پذیری و هفتم وحدت ملی و مقابله با تفرقه افکنی.
 
حجت الاسلام مصلحی افزود: سال گذشته وقتی شهدای غواص را آوردند هیچ کس انتظار نداشت که مردم این گونه حضور پیدا کنند و این حضور یک پیام داشت و پیام آن این بود که مردم می‌گویند ما راه این شهدا را می‌خواهیم و این همان اصول امام(ره) است.
 
وی با بیان این که امام(ره) اسلام ناب را اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ شرق و غرب می‌دانست، اظهار داشت: در مقابل اسلام ناب، اسلام آمریکایی قرار دارد که اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهای کثیف و اسلام مقدس نماهای بی شعور است.
 
وزیر پیشین اطلاعات با تأکید بر این که استکبار به دنبال تحریف اسلام است، گفت: هدف آنها از تحریف حساسیت سنجی خواص و مردم، آغاز سناریوی تغییر نظام، بدیل سازی برای گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی و ایجاد تردید در گفتمان اسلام ناب برای نسل جدید است.
 
وی با اشاره به پروژه تحریف در داخل کشور خاطرنشان کرد: مرحله اول دوره سازندگی است زیرا در آن دوره دقیقاٌ نقطه مقابل امام(ره) که تأکیدشان بر مستضعفین بود، فضای کشور به سمت سرمایه داری و تجمل گرایی رفت و امروز هم همین افراد تصمیم گیرندگان اصلی نظام اقتصادی هستند و می‌گویند برای این که مشکلات اقتصادی کشور حل شود باید دو سه نسل فدا شوند.
 
حجت الاسلام مصلحی افزود: مرحله دوم دوره اصلاحات است که از خصوصیات این دوره نفی ارزش‌های نظام، نفی کارآمدی انقلاب اسلامی و نفی اندیشه ولایت فقیه بود.
 
وی مرحله سوم تحریف را دوران فتنه 88 با کینه ورزی از شخص امام(ره) و ستیز با اندیشه‌های ایشان به ویژه در مورد مسأله فلسطین عنوان کرد و گفت: مرحله چهارم هم در دو سال آخر دولت دهم بود که یک حلقه انحرافی شکل گرفت که افرادی بدون عقبه و برنامه به تحریف شخصیت امام(ره) و انقلاب پرداختند.
 
وزیر پیشین اطلاعات در تبیین چارچوب فعلی دشمن برای مقابله با نظام و تحریف اصول گفت: اول القای کنار آمدن با نظام جهانی و هم‌دست شدن با کدخدا که تمام طراحی ها در این مسیر است در حالی که اسلام هرگز با استکبار همراه نشده و مبارزه کرده است؛ دوم ایجاد اشتباه محاسباتی برای مسؤولان و نخبگان کشور و سوم تلاش برای فرسایش ظرفیت‌های اقتصادی نظام در داخل و خارج از کشور با ایجاد کمپین بر ضد تولید ملی و چهارم پیوند زدن مشکلات اقتصادی به سیاست خارجی ایران در قبال لبنان، فلسطین و سوریه، است.
 
وی با بیان این که کمتر کسی است که نداند امنیت امروز ما به خاطر هزینه‌هایی است که برای مقابله با دشمن در خارج از مرزها صرف می‌کنیم، افزود: در مسأله سوریه همه دنیا می‌گویند بشار اسد باید برود ولی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید نه و این نشان از قدرت ایران دارد که در حالی که در تحریم است و به قول عده‌ای به زانو در آمده اما این قدرت را در منطقه دارد.
 
حجت الاسلام مصلحی در مورد راهبردها و اهداف نفوذ آمریکا خاطرنشان کرد: آغاز نفوذ از فتنه 88 کلید خورد و مراحل آن عبارت اند از مهار ایران، تغییر رفتار ایران به این صورت که مبارزه با استکبار تبدیل شود به تعامل با استکبار و در نهایت تغییر ساختار انقلاب اسلامی.
 
وی گام‌های عملیاتی آمریکا را برای نفوذ موج سواری بر فتنه 88 عنوان کرد و افزود: این مراحل عبارت اند از کوتاه آمدن برخی خواص، تلاش برای تضعیف اقتصاد ملی ایران، شرطی کردن اقتصاد به تعامل با غرب، تلاش برای برجسته سازی برخی چهره‌های غرب‌گرا و تلاش برای مهار ایران در سطح منطقه با نشاندن ایران در جمع مستکبرین در مسأله سوریه که اگر ایران مخالفت هم بکند نتواند کار انجام بدهد.
 
وزیر پیشین اطلاعات گام دیگر آمریکا برای نفوذ را بهره برداری از فضای پس از انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد اشتباه محاسباتی برای نخبگان، وسوسه ایران برای تعامل و مذاکره با آمریکا در موضوعات منطقه و تعیین نقش و سهم برای ایران از سوی آمریکا را دیگر گام‌های آنان برای نفوذ در ایران است.
 
وی در تبیین ابعاد و چگونگی نفوذ گفت: نفوذ اقتصادی از راه تجارت با غرب و ایجاد وابستگی شدید به تکنولوژی غرب، نفوذ اجتماعی از طریق ارتباط گیری با گروه‌های تروریستی و  مبادلات علمی و دانشگاهی با مطرح کردن بحث تعادل اجتماعی و نفوذ سیاسی از طریق ارتباط گیری با مسؤولان سیاسی و عادی سازی روابط و به قدرت رساندن جریان غرب گرا از طریق انتخابات که نتیجه آن گسترش و بسط اصلاحات آمریکایی در جامعه می‌شود.
 
حجت الاسلام مصلحی افزود: آمریکا از طریق استحاله فرهنگی به دنبال نفوذ فرهنگی در ایران است و با کاهش حساسیت های امنیتی به دنبال نفوذ امنیتی در ایران است اما اگر ملت ما آگاه باشند و از اهداف آمریکا با خبر باشند هرگز نخواهند توانست به اهداف خود برسند و این مردم هستند که می‌توانند با نفوذ آمریکا مقابله کنند.
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com